Fredagsmys med Tjejkväll


Igår så avslutades veckoslutet med en trevlig tjej kväll hos Malin ute i Kimstad. Det var lite dramatik att ta sig ditt ut då pendeln var inställd, men det gick en anslutningsbuss i stället. Som jag kom med, stressigt värre blev det. Jag som brukar var så duktig på att var ute i god tid annars. Pendeln skulle ha gått 18:18, så jag tog en spårvagn som skulle gå 18:07, men den kom 18:10. Nere vid stationen 18:14, så jäkta bort till stationen för att se att det inte stod något tåg på perrongen, hmm.. det här är inget bra tecken. Kollade på Ankommande/avgående tåg och inse att båda tågen jag kunde åkte med var inställde och hänvisade till buss. Hoppas, hoppas nu att bussen går förbi Kimstad.

Den snälle chauffören sa att det gjorde han, det blev en gratis resa. Inget mig emot. Så väl på Bussen mot Kimstad ringde jag till Malin och sa att jag är på och på väg. Vid Kimstadstion så bytte jag buss till lantis bussen. Jag lyckades gå av på rätt ställe och känna igen mig trots att det var mörkt. Ni som känner mig vet att mitt lokalsinne suger rent ut sagt!



Efter en liten promenad så kom man in i värmen. Malin bjöd på bakad potatis med två olika röror en med kalkon och en skagenröra. Jag brukar vara svag för skagenröra men jag måste säga att jag vart mer förtjust i den med kalkon efter som den smakade lite rökt. Efter god mat, och lite rosévin + fanta så kom snacks och godis fram. Jag föll som en girs för dessa synder. Men hör och häppna jag tyckte att chipsen smakade flott. I'm a sucker för chips normalt sätt. En av mina större laster. Så det blev inte så många, tur kanske.


Vi var runt 7-8 tjejer hos Malin, för hon hade bjudit in oss på 6 party. Med LustJakt som stod för produkterna. Nu har man varit på sådan partyn rätt många gånger men det är ändå roligt. Speciellt när det är nytt folk med. Som bidrar med roliga historier, och erfarenheter. Magmusklerna vart verkligen tränade, för jag skratta stund viss så jag fick ont i tinningen. Så det blev en sen kväll, vid elva tiden så åkte jag hem åt, Kristian var snäll och hämta mig. Så kom i säng vid 00:30 jag kunde nog nästan stå upp och sova för jag var så trött. Hade ju haft sovande jour på jobbet natten mot fredag med. Intensiv dag på jobbet tros och fredag så jag var rätt slut. Somna gott sen.

Katten är väldigt kelsjuk och uppmärksamhets krävande så på morgonen vart jag väckt vid två tillfällen en var det kört att försöka somna om. Fast jag hade gärna legat kvar ett tag i sängen och sovit.




Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0