Brum brum och iväg!

Idag var det körlektion igen, såg fram emot den ordnetligt eftersom den värsta nervositetn har ju släppt så nu är det ju rätt behagligt att köra. Det går lite mer per aotumatik nu än vad det har gjort. Jag är långt i från klar förrare men det går på rätt väg. Jag är på topp utifrån mina förutsättningar så att säga :)

Blev det lite jobbigt i en hal backe vid Netto på Ljura, jag skulel växla ner till ettan och tappade fart, så jag fastna lite så då fick am rulla ner och föröska igen. Mycket jobbigt moment, men jag över kom det med. Kom uppför backen, trots att signalljustet blev trasigt till gult så gick det bra.

Så blev det hen hel del höger varv runt badhuset, sen så började vi träna på vändningar. Vändning i 4 vägs korsning och tre vägskorsning. Vi ska repetera det hela igen nästa gång nu på torsdag. Samt att du ska vi även träna på U sväng, vändning i cirkulations plats och saxvändning.

På torsdag ska hon även planera upp hur många körlektioner jag behöver ha innan det börjar bli dags för "halkan", så det känns roligt att man är på väg åt rätt håll på riktigt. Det börjar hända saker minst sagt! Så det känns både lättande och skönt att det händer saker och att jag börjar bli trygg med alla bilar runt omkring mig. De är inte så stressande längre, de är inte mina finder längre. Bara ibland ;)




Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0