Gratis halkkörning ...

Bild från 091218 Övningskör med Malin

 

Idag var det andra gången jag fick övningsköra i detta snö väder, det gick betyligt mycket bättre än förra veckan. Då jag hade körlektion på torsdagen då det hade snöat säkert 3-4dm snö på natten och plogat hade de inte hunnit göra dirket på små vägarna jag körde på. Så då låg mina nerver utanför kroppen. Jobbigt inget roligt alls, men det gick ändå så pass bra så hon tyckte jag skulle ha kvar min dubbel lektion som jag hade idag.

Idag hade jag alltså en dubble lektion det är 80min totalt. Det kändes bra så vi körde ner mot Lindö, och träna på Start i backe, med hand broms och utan. Det gick fin fint, så jag vart avbockad på " med handbroms" det andra skulle vi göra en gång till. Så fick jag träna på lite krpkörning efter som det var en bärgnings bil som lasta på och skulle åka iväg.

Min körlärare Anika tyckte att det funka så pass bra när mina nerver släpper att jag ska får börja köra självvständigt nästa gång och vi ska bytta position så nu får ni inte hålla till i Ljura och Ektorp längre. Vill säga när jag inte är nervös "kan jag köra bil" då funkar växlingen hur bra som helst, och jag vet vilken växel som sak i, och när jag ska växla ner och bromsa. Så det känns roligt att vi ska avancera oss lite.

Hon tyckte att jag skulle försöka få till en till två lektioner till i veckan får se om det går att få till... Budgeten är ju rätt tajt men lite kanske går att undgå vissa månader vi får se. K skulle ev serva lite ;) Som det är nu brukar jag ha 1-2 lektioner offas dubbel lektion det ger oftast mer. Men det är ju en del att lägga ut yttligare 1600 - 3000kr till. Så vi får se men det får bli som bonus i sånt fall. Men jag förståd poängen med varför hon tyckte att jag skulle ta en till för så skulle jag känna mig tryggare lite fortare och det skulle bli lite intensivare så att det skulle släppa bättre med körnigen.

Det är vart fall roligt och köra det gör en hel del, plus att min körlärare är lugn och tryg så det brukar hålla mig i schakt någorlunda. Andas, andas...


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0