Puzzelbitarna föll på rätt plats

 

Igår var det min 20:e körlektion, det blev som en stor "AHA" - upplevelse.

Det mesta släppte och allt föll på plats, växlingen gick av sig själv. Jag började förstå med vad folk menar med att " man bara vet" när man ska växla fick ett helt nytt sammanhang. För helt plötsligt så förstod jag med utan att tänka, det gick lite av sig själv.

Visst jag höll lite väl mycket till höger och tappa fokus ibland, men inga större problem som inte gick att bemästra. Finns ju alltid små missar, jag är ju nybörjare för tjuven!! =) Min trafiklärar är helt underbart bra, hon kan läsa mig som en öppen bok. Jag är även rätt tydligt med att säga hur det känns med nerverna. Så vi lämna Lindö bakom oss och begav oss runt ett varv runt stan' ett varv.

Jag var så lycklig och mallig så jag var sprickfärdig. Mitt leende gick från öra till öra, jag hade inte trott att det var dags för mig att få åka runt bland folk ännu. Men det var det!! Så nu sitter grunden, och självförtroendet fick sig en rejäl kick!! Nu kommer vi göra nya saker på lektionerna eftersom att vi har tagit oss över ett hinder, självständig växling med lite hjälp när det behövs.


Körkort sommaren 2010 - Inte helt omöjligt!!

 

 

Här nedan en dålig bild på min "runda", med väg beskrivning ;)

Lindövägen -> Söderleden -> Riksväg E22 -> Stockholmsvägen -> Ståthögleden ->

Packhusgatan -> Hambron


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0