Minskad omkrets

Idag så mätte jag mig en vecka försent då jag har täntk mätta mig varnnan vecka. Men men två måttband har varit på vift så nu köpte jag ett tredje. Nöjd med mina mått, det har minskat på ganska många ställen. Midja -4cm, och magen -2,5cm t.ex. Så det känns riktigt roligt.

Nu börjar man få lite fört att man håller på att kämpas med att få bort lite laster, saft/läsk, chips/ godis, "lördag hela veckan", minskat intag av snabbmat, och kolydrater ( så som bröd, potatis, ris och pasta) Vikten faller med sagta men säkert.

Ska bli ntressant att se vart man befinner sig om 14 veckor, för då är det första målet ska nåns. Vårruset, springa 5 km. Fort sätter ajg i den här takten med att gå minus så har jag ju snart även nått mitt ena mål med mättningen med. Att få ett "normalt" midjemått ( under 80cm= Bra, 80-88cm= Se upp, över 88= Hälsorisk) jag befinner mig på den sista termen "Hälsorisk" och där vill man ju inte gärna ligga.

Bara att kämpa på och hålla modet upp så gått det går.


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0