Massor Gekås påsar på rymmen!!

Idag tog vi en tur till Ikea, planen var att köpa en ny data stol, samt lite små plock inför min plantering. Glömde så klart min kom ihåglapp

Idag tog vi en tur till Ikea, planen var att köpa en ny data stol, samt lite små plock inför min plantering. Glömde så klart min komihåglista, men jag hade lite koll ändå. (Egentligen är jag säkert en av få som inte kommer hem med allt annat när man varit på Ikea med Kristian, han ger inte riktigt den möjligheten)

Vi hitta en "Verner" som fick följa med hem, datastol. Kostade lagom inte den billigaste men långt i från den dyraste kändes skönt när man satt på den. Vi sitter ju framför datorn väldigt många timmar... Sen hade de plast papperskorgar för 19:- st, jag köpte 4 st men jag ska inte kasta skräp i dem... Jag tänkte plantera i dem!! Det låter säkert väldigt roligt, man skulle egentligen ha plasthinkar eller likande. Å då tänkte jag att detta  borde ju funka minst lika bra?? Om inte har jag ju inte kastat bort så många slantar...

Sen hitta jag ett litet bord som stod på min lista, mindes dock inte att det var så billigt men det gör ju inget. På det lilla borde ska jag ha min jordgubbsampel, såg att de hade en pedistal för 49:- den blir det kanske nästa gång om inte det lilla  bordet fungerar tillräckligt bra.

Ja det var nog det vi köpte mer eller mindre, när vi åker till Ikea så kollar vi inte runt så mycket utan vi köper det vi ska sen åker vi hem igen, så det är roligt att åka med andra ibland som gillar mer att gå runt å kolla.

Finns ju viss likhet mellan påsarna!

När vi åkte hem så ser jag några gula/blåa plastpåsar och säger till Kristian,

- Nää ser du?? Det ser ut som Ullareds påsar... Tänk om någon har haft sån otur och tappat massa shopping? Jo men det måste vara så för här ligger det ju fler...

När jag sitter och tänker på den stackaren som har tappat massa påsar från Ullared så börjar jag ana att det inte kanske är Gekås påsar trots allt. För det kommer bara mer och mer, plötsligt ser jag även skylten som varnar för "STÄDNING", och lyckas läsa vad det står på påsarna "STÄDA SVERIGE" så när jag kom hem var jag ju tvungen att googla "Städa Sverige" (<- tryck på länken för mer info)  för att se vad det var för något.

Städa Sverige är en miljö insats,

stackars föräldrar som får ett nytt helg intresse. Men det är ju för en god sak.

Städa Sverige är den största miljökampanjen som engagerar idrottsföreningar inom alla sporter och över hela landet från Haparanda i norr till Ystad i söder. Totalt städar våra ungdomar 12 000 kilometer längs våra svenska vägar i det statliga vägnätet. Sedan starten har ungdomar städat 315 000 kilometer och fyllt 1 miljon gula säckar med skräp som bilister och andra slängt längs våra vägar.


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0