Nu ska här sås....


En på jobbets barn håller på att samla in pengar till en klassresa genom att sälja diverse saker. För ett tag sedan hade hon med sig en katalog från Emils Trädgård . Då jag beställde lite olika fröer, bl.a. Körsbärstomater som lämpar sig för balkongen, liten rolig gurka, jordgubbar för amplar till balkongen samt lite kryddväxter och en och annan blomma.

Så nu behöver jag köpa hem jord, och såna där som man sår fröer i... små tråg eller vad det heter. Tänkte att jag ska ge pappa och Gerd lite plantor till landet sen, plus att jag ska ha en hel del på balkongen med så klart! Aprå på balkongen så har ute möblerna blivit tvättade och fått två omgångar teakolja så de ser fräschar ute. Nu behövs det bara skrubbas "golv" där ute för det är så skitigt! Men det får man ju göra i svinottan eller något så man inte skvätter ner massor med folk och grannens balkong allt för mycket.

Tänkte införskaffa mig lite vårblommor med så det ser fint där ute, brukar alltid satsa på sommar blommer men nu har jag ju mina frön till sommaren. Så då kan det ju vara lite trevligt med lite vårblomster. Fick ju presentkort förra året på Billbäcks som jag fortfarande har kvar lite pengar på, sen fick jag ett nytt på Blomsterlandet när jag fyllde år :)

Skickar ut en fråga: Kan man för så i äggkartonger?

Ni som brukar plantera och vet svara genom att kommentera, tacksam för svar



Mina förer som jag har beställt och fått hem

Kommentarer
Postat av: Katarina

Jupp du kan förså i äggkartong men dom måste ganska så snart planteras om :O)

2010-04-04 @ 10:30:44
Postat av: Linda

va smart att så i ägg kartong det ska jag prova också. kram

2010-04-04 @ 23:01:31

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0