Körskolan

Ringde körskolan, de sa att de var bättre att gå ditt för att boka upp tider och så var det en del papper som skulle fyllas i. Så jag tänkte gå ditt rätt snart. Vart fall idag, så det blir gjort. Nu skulle de anställa en till körlärare så nu skulle väntetiden "bara" bli 1- 1,5 månad i stället. det är ju bättre än 2-2,5 månad.
Känns som man får nog bättre svar på saker öga mot öga för hon var inte riktigt till mötes gående i telefonen.

Undrar vad det är för papper man ska fylla i, kontrakt likande sak kanske? Sen antar jag att hon  tänker lämp mm. Men det har jag ju redan, sånt som märks när man kommer ditt. Hade tänkt få tag på barnmorskan för p- piller innan jag gick bort ditt. Så fick jag inte riktigt grepp om det var så att om man ev vill köpa något paket om man betalade det innan eller om man kunde göra det i samband med första körlektionen. Tycker det känns lite olustigt att betala något i förväg, men men det kanske funkar så. Så de vet att de får pengarna...



Lite senare...

Nu har jag varit på körskolan och skrivit in mig, det var fullt med andra personer som stod i kö för körlektioner, så jag blev uppskriven på en lista. Plus att hon fick mitt  schema så hon kunde se när det passa när det vart mer tid. De skulle även anställa en till körlärare så då skulle det lätta upp en del.

Så hon skulle åter komma i slutet av veckan för mer info om ev körtider. Samt att hon tyckte att jag kunde köpa teorin och börja med den så länge. Vilket jag ska göra för det lär ju ta ett tag för mig att nöta in det. Jag är är ingen teoretiker utan en praktiker!

Så har K och jag haft diskussionen om hur vida man ska köpa ett "paket" eller inte. Jag förstår hans motivering till Nej det är onödigt! Eftersom att man enbart tjänar 400kr på att göra det. Visst vad som helst kan hända om man köper ett paket. Körskolan kan gå i konkurs, bokar man en tid och sen måste av bok dras den då eller inte? Han hävda att de kunde se det som att det drogs en körlektion. Jag hävdar att man borde få den tillgodo.

Jag tycker att det är mer praktiskt att köpa ett paket än strö lektioner. För då har man bättre koll på hur mycket pengar och lektioner som man använder, eller pengar så går åt. Det finns ju lixom inget rätt eller fel i den här frågan. Men K är rätt svår att övertala till något annat, han har alltid rätt vilket gör att det blir fruktansvärt tråkigt att ens förska diskutera, dött lopp redan från början.

Vi får se hur det blir med något paket eller inte...

Kommentarer
Postat av: Ella

Vad duktig du är :) kommer du ju snart ha det där körkortet! :D

2009-09-07 @ 18:29:20
URL: http://ellaaa.blogg.se/
Postat av: Mysn

Känns härligt att ha skrivit in sig, vara på G. Hoppas på att jag kommer köra våran blå golf själv till våren/sommaren 2010 =oD

2009-09-08 @ 18:38:59
URL: http://mysan207.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0