Effektiv dag



Så här illa var det inte hos oss :)

Idag har jag varit ledig och fått rätt mycket gjort här hemma för en gångs skull. Hade bokat tvätt tid så när jag hade vaknat och ätit frukost ( rätt sen sådan eftersom jag vakna vid 09:30) då ska man veta att Kristian har försökt väcka mig sen typ sex tiden. Då börja han snacka om vad vet jag inte, jag har ett fruktansvärt humör på morgonen. Är varken snäll eller trevlig. Så idag fick jag namnet "surkärring" själv mins jag ingen ting av morgonen mer än att jag uppskattar inte att bli väckt speceillt inte när jag vet att jag ska jobba sex dagar sen från och med lödag. Då vill jag passa på att sova!



Tvättat, städat är vad jag har gjort hela dagen. Har till och med dammat i sovrummet, och smörjigt in fönster brädan med möbelpolich ( den är av marmor, tar man möbelpolich och smörjer in blir den som ny glänser. Farmor som har lärt mig det så klart!) Jag är inte så bra på att damma gör det typ ALDRIG för det är så tråkigt. Men nu var jag duktig och gjorde det, uppskattar nog K's damallergi. Han har ju blivit damallergiker på äldre dar, så tål han egentligen inte katterna heller. Så det är lite tråkigt, men så kan det va.

Imorgon ska jag träffa E ska bli himla roligt vi har inte setts sen någon veckan innan hon åkte till Egypten så det är en evighet sen. Ska bli kul att se ur lägenheten ser ut nu när de är ny in flyttade. Vi ska ha en hel dag för oss själva. Så vi ska göra Linköping, det är inte ofta vi gör det (längre) förr när man hade buss kort då gjorde vi det rätt ofta. Sen tröttna man lite efter att ha gått i skolan däri tre år. Men det är lite kul vi ska både gå på stan och gå på IKEA så klart!! ( Närmaste IKEA är i Linköping för oss Peking bor) Ska bli himla roligt vart fall.

Kusin, Linda och jag planerar även en tripp till Gekås (Ullared) ev i oktober. Tyvärr kan jag ju inte shoppa tills jag dör eftersom en hel del pengar måste gå till Körkortet. Men lite kan man shoppa, ska bli kul om det blir av. De tre Tetanterna :)

Kommentarer
Postat av: tetant-Linda

haha, läste lite snabbt och undrade en stund om du hade en kusin som heter samma som jag.. men nu har jag läst igen och pengen har trillat ner ;)

åker vi i oktober så kan man ju skylla shoppingen på julklappar -kanon!



Vi måste få till en planerings kväll snart

kram

2009-09-10 @ 22:48:53
Postat av: Katarina

Eller var det TREkanterna.... he he Hoppas att vi kommer iväg!

2009-09-11 @ 07:54:02

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0