Der Kommissar und das Meer


Blev rätt besviken på Komissarien och Havet igår, jag gillar inte när man lägger på "ljudet" vill säga det skådespelarna säger. Kännslan blir lite "dubbing" av det hela. Nej jag gillar det inte alls, känns väldigt B. Sen en annan fråga de är på Gotland, men var det någon överhuvudtaget som pratade Gotländska?? Inte vad jag hörde, någon annan som hörde något? Blev helt klart besviken över lag. Vi får hoppas att nästa film är bättre, annars lägger jag ner det där projektet.


Hitta en artikel i Sydsvenskan
Då hitta jag den här snutten, det förklara varför jag tyckte de tvar "dubbat" 

Var och en spelar på sitt eget språk. Effekten kan bli ganska komisk, säger Mari Jungstedt, som besökte inspelningen några gånger förra sommaren och särskilt minns en scen där Henning Baum och Frida Hallgren grälade med varandra – han på tyska, hon på svenska.


Idag blev det lite sovmorgon, vilket var jätte skönt. I eftermiddag så har vi p-möte. Innan dess ska jag gå till körskolan. Där jag ska köpa teorin, och kolla vilka onsdagar det kommer var så man kan planera lite. Hade ju tänkt träna med idag men känner mig inte alls upplagd för att gymma så förhoppningsvis blir det en promenad i stället. Fortfarnde lite hals ont på morgonen hoppas det släpper snart. Men imorgon blir det lättspinning vilket känns väldigt bra var länge sen jag träna över lag pga förkylningen men nu så.

Nej nu är det hög tid att göra sig lite i ordning för att gå till körskolan.


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0