Sjuklingen gillar Astrid!!


I natt har jag svettas ur det mesta av febern... Vakna upp och kände att håret och ryggen kändes mer blött än torr. Ofräscht värre!! Men sådant som hör till när man är sjuk. Har inte lika ont i halsen i dag som igår, men den är fotfarande tjock och eländig. Kroppen känns tung och det gör ont lite varstans i muskler och leder. Temperaturen känns hög eftersom jag är så varm och svettas men termometern visar 37 grader. Lite lite mer var det i morse men 0,4 grader mer är inte mycket att klaga över. Men jag känner mig hängning, orkeslös men ändå rastlös.
Kräftskivan imorgon känns rätt långt bort just nu, tråkigt men sant. Tar beslut först imorgon hur jag gör med det. Så onödigt om man skulle smitta ner någon. När jag är sjuk så gillar jag att kolla på komedier och barn/ungdomsfilm samt tecknat. Jag är lite barnslig, men det är så lättsamt att kolla på man behöver inte hänga med fullt ut man förstår allt ändå.  Idag funderar jag på att se lite kort filmer från Astrid Lindgren, Allra käraste syster och Ingen rövare finns i skogen var en favoriter när jag var yngre. Tyvärr jätte svåra att hitta på "köpe dvd"


6 st svenska klassiker

--
(Allra Käraste Syster)
Allra.Karaste.Styster.1988.VHS-AnayRip.avi:
Barbro har en hemlig syster, en tvillingsyster som heter Ylva-Li. Ylva-Li bor under en rosenbuske, men inte vilken rosenbuske som helst, utan det är Salikos rosor. När Barbro känner sig ensam och utstött av familjen kan hon fly ner i hålet under busken. Den här dagen ska systrarna ge sig av på en resa. En lång resa till den vackraste dalen i världen.

--
(Ingen Rövare Finns i Skogen)
Ingen.Rovare.Finns.i.Skogen.1988.VHS-AnayRip.avi:
Peter har varit ute i skogen och levt rövare. Det var en lång stund sedan mormor bad honom komma in. Mormor är inte i köket, det är mörkt. I förmaket står mammas gamla dockskåp och i salongen sitter en liten docka, Mimmi. Peter siktar sitt träsvärd mot Mimmi...

--
(Hoppa Högst)
Hoppa.Hogst.1989.VHS-AnayRip.avi:
Albin och Stig tävlar jämt. Inte bara genom att äta daggmask utan också genom att se vem som vågar hoppa högst. Vid sågen, älven och höga träd är bara namnen på några innan de slår vad om det ultimata - ladugårdstaket.

--
(Gull-Pian)
Gull-Pian.1988.VHS-AnayRip.avi:
Eva bor hos sina båda mostrar och sin jämngamla kusin Berit, i väntan på hennes mamma ska bli frisk från lungsot. Men Eva diskrimineras i "familjen" och Berit tänker göra allt för att stå i centrum.

--
(Nånting Levande åt Lame-Kal)
Nanting.Levande.at.Lame-Kal.1988.VHS-AnayRip.avi
Filmatisering av Astrid Lindgrens berättelse om Lame-Kal som i julklapp fick en levande kattunge av sin hyresvärds två döttrar.

--
(Go Natt Herr Luffare)
Go.Natt.Herr.Luffare.1988.VHS-AnayRip.avi:
Barnen var ensamma hemma. Det sista mamma sa innan hon gick var att dörren skulle vara stängd så att ingen luffare kom in. Men så behövde Sven släppa in katten och när han kom in igen, glömde han lägga på haspen...

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0