Första körlektionen avklarad

 

Då har man avklarat dagsenstörsta "grej". 80min körlektion.

 

Jag var ju ute i väldigt god tid som vanligt, men gud vad det var fjärilar i magen innan jag skulle gå ditt. Väl där så vill jag betala för månadens körlektioner, som kostade 2800kr ca. Så när jag ska betala så måste hon ha hört fel eller missuppfattat mig. Så då sa hon då blir det 3800kr då. Så förklara jag igen att nej jag vill betala 2800kr för det är ungefär vad månadens lektioner kostar.Suck och stön, sen så fixa hon det. Så drog jag kortet och då så medges köpet ej. Nu började det bliv svettigt. Men hon testa igen och då gick det bättre.

Köper man paket så tjänar man 20kr per lektion, det är 200kr på 10 lektioner, det är en grattis lektion på 20 lektioner. Det känns lite så där, 20 kr för stunden är inte så mycket men visst i längden är det desto mer. Sen blev det ett toa besök lika bra, eftersom jag var nervös.

Sen satt jag och vänta tills min körlärare kom, gissar att hon ev hade haft lunch innan. Så körde hon mt parkeringen vid Speedway banan. Där fick jag vissa lite vad jag kunde och lära känna den nya bilen.

  • Dragläge
  • Köra i åttor
  • Gasa, stanna, gasa
  • Växla upp till 3:an och växla ner
Sen sa hon att ja men det känns som du har koll på bilen och att lite sitter så jag tycker vi kör mot Lindö. Oj oj gisses om jag blev nervig nu om jagi nte var det innan. Malin har ju inte lyckats få ut mig på vägen mer än runt Himmelstalund Jag suckade och gjorde som jag blev tillsagd. När vi kom till utfarten mot Lindö, så berätta jag att det här gillade jag INTE!


Så här ser bilen ut som jag kör, ungefär.
Hon svarade med nej jag ser det, men det är lika bra. Det gick bra, så körde jag mot Lindö.
  • Krypkörning
  • Start i bake
  • Samspelet mellan kopling och gas
  • Växla upp mellan 1-2-3
  • Växla ner 3-2-1
Det var en bil som tutta på mig, jag skulle sväga inne i bostadsområdet och såg inte så bra, så kom det en cyklist och en bil var parkerad på högersida. Bara för att det vart lite nervöst så får jag motorstop hela tiden. Fokusera fokusera, till slut kommer jag iväg. Gissar att bilen bakom vart glad för det. Körlärare nart sur på den tuttade bilen.

Jag tyckte hon jag körde med var bra, hon pressa mig när jag behövde det. Och var "snäll" när jag behövde. Det ända jg störde mig på var när hon satt och fibbla med sin mobil när vi körde på parkeringen, det kändes lite respektlöst- Även om hon kanske kände att inget kunde hända så kändes det inte helt OK.

Nästa lektion är nu på fredag, vi kommer träna på samma saker ett tag till tills jag känner mig bekväm med det hela.  Vilket känns helt okey för mig jag vill inte stressa fram ett körkort, det för ta den tid och pengar det tar. Det håller ju i en evighet sen. Nu är det att läsa läsa, och plugga plugga på teorin. Det är det som kommer bli svårt och kämpigt för mig. Sist men inte minst skaffa självförtroende för körningen, tro på mig själv! Jag kan det där och jag är så bra jag kan vara utifrån min kunskap och erfarenhet.

 

 


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0