Markus Krunegård - Hela Livet Var Ett Disco

 

Markus Krunegård -

Hela Livet Var Ett Disco

[Live @ Nyhetsmorgon 2009]


På det fyra-stjärniga hotellbadrummet.
Vätternsstrand i bibelbältet.
I det skoningslösa lysrörsljuset,
kom beslutet om slutet för dig och mig.

Det smakar plast, rök och sprit i din mun.
När du pratar verkar du jättedum och du är alldeles för ung.
Men det får duga inatt, för båda vet att,
det här betyder ingenting.

Kicken, var är den?
Kicken var tog den vägen?
Hela livet var ett disco, men hur kunde det bli så svårt?
Hela livet var ett disco, men hur kunde det bli så svårt?


Fastnar med hjulen i spårvagnsspåren.
Framför tv.n slickar såren.
Norrköping är drogavvänjning.
Ne gud jag har inte blivit märkvärdig, inte alls.
Men farten i mig är värre nu,
hjärnan behöver mer för att ha kul.
Dricker te och pratar högt på finska.
Jekka är smart och fattar det mesta, så jag testar.
Hörredu.

Kicken, var är den?
Kicken var tog den vägen?
Hela livet var ett disco, men hur kunde det bli så svårt?
Hela livet var ett disco, men hur kunde det bli så svårt?


Ryggen mot väggen, tittar på sista dansen.
På vägen hem lovar jag mig själv igen,
att nästa vecka bjuder jag upp nån.
Vem som helst!

Hela livet var ett disco, men hur kunde det bli så svårt?
Hela livet var ett disco, men hur kunde det bli så svårt?
Hela livet var ett disco, men hur kunde det bli så svårt?
Hela livet var ett disco, men hur kunde det bli så svårt?


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0