burr.. kallt.


Något varmt vore gott!!

Precis hemkommen från jobb/körskolan. Glömde bort att ta med mig min tröja hem så när jag gick hem nu var det ISKALLT. Det märksa tt hösten är på intåg ordentligt. Så en kopp te eller en härlig god soppa med färskt vitt bröd hade inte varit dumt.

Peters goda soppa

Beräknat till 4 pers

Ingredienser:

  • 3-4 jordnärtskockor
  • 1 gul lök
  • 1 vitlöksklyfta
  • 3 dl mjölk
  • 1 dl vatten
  • 1 tärning kycklingbuljong
  • salt och peppar
  • socker
  • citron
Skala och skiva kockorna. Bryn dem i smör med lök och vitlök. Häll i mjölk och vatten samt smula i buljonen. Koka upp och låt sedan puttra i 10 min. Kör allt i mixer. Häll över allt i ny kastrull. Salta och peppra och strö över en nypa socker. Pressa lite citron över innan servering. Gott med LU Digestive kex till.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0