Takida @ Sporthallen 091119

 

Corren var där och fota, men vi kom inte med på webben.

Igår var det äntligen dags för Takida i Linköping, jag och så två vänner från jobbet, plus den enes två vänner skulle gå. Så bilen var fullsatt. Jag och de två från jobbet Ella och Emma gick till Eneby Pizzerian för en bit mat innan. Emma rekommenderade Enebys Super Special kebab pizza. Det var värsta pizzan, som en Carlozone fast med öppet lock och lagd på sidan. Massa gott i ost, sallad, tomat, kebabkött och så sås! Den var super god, jag ångrar att jag åt lunch. För jag fick inte i mig så värst mycket. Ella åt så hon sprack ;) Men hon och Emma hade ju inväntat pizzan hela dagen!

Efter en god måltid så kommer, Emma nr 2 och Anki, Emmas kompisar. I en blå kombi, som skulle ta oss till Sporthallen i Linköping. Vi hade inte tur med vädret! För det var regnig hela tiden, men man hade ju varit lite praktisk och tagit med paraplyet.

Vi fick en bra parkering som var rätt nära, kryp avstånd vilket var perfekt. Det var onumrerade platser så vi kom rätt tidigt för att få "bra" plats, det var ju rätt många till som hade tänkt på det då. Men vi fick bra platser ändå, satt på ena kortsidan. Rakt fram var det stående publik, men eftersom det bara är Emma (1,80m) som är lång, vi andra är mellan 135cm - 165cm kanske så ville vi inte står upp för att se rumpor och ryggar!!!

SONIC SYNDICATE - Burn This City

Sen satt vi där och vänta på förbandet skulle komma Sonic Syndicate. De gick på vid halv åtta och spela 30 minuter kanske. Enligt mig så gjorde de sig inget vidare bra live. Det är ett metalband, och det lätt mest som de skrek och brölla tyvärr. Har lyssnat på dem på Spotify och webben så låter det mycket bättre. Då kan man ju faktiskt höra vad de sjunger. För mig är texten viktig så hör man inte den så känns det lite meningslöst. Jag vart lite orolig att Takida skulle låta så med. Men de gjorde de inte som tur var!!

Takida var jätte bra live!!! Precis som jag hade förväntat mig, detta var ju min första konsert i vuxenålder. Så jag har inte mycket att jämföra med men Ella och Emma som är veteraner tyckte att spelningen var lite kort, och att de hade hoppats på att komma in och spela lite extra låtar. Annars var vi alla nöjda med kvällen. Jag spelade in lite det var bättre än bilderna. Min kamera gör sig inte så bra när det är mörkt, så jag ska låna Ellas bilder sen när hon lägger upp dem. Om det kommer upp bra videos från spelningen i Sporthallen på YouTub så lägger jag upp. Jag vet inte riktigt hur man lägger upp sina egna videos tror man måste göra det via YouTub.

Men en väldigt bra kväll, helt klart!!!

 


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0