Blev inte som planerat

Inget blev som planerat riktigt denna helg. I fredags så skulle vi ha gått ut med jobbet och firat två kolleger som fyller/har fyllt 40år. Planen var att bowla och äta gått. Men det blev inte så då den ena som vi skulle fira reagerat kraftigt på Vaccinationen för knorren. Så hon låg däckad i sängen i stället. Sen så blev en av brukarna väldigt dålig, i fredags. Det ryktades det även om att en kollegas son ev hade svininfulensan, vilket är bekräftat att det inte var sen. Så den roliga fest stämningen försvann, och det blev en massa extra jobb för vissa i personalen  istället.

Så i fredags vart det fredagsmys och Idol i stället. Helt okey det med i och för sig.


Lördag så skulle jag till Carin på sexparty, vilket jag såg fram emot och tänkt att eftersom det inte blev något på fredag sen kunde man ju köpa sig en vinflaska och festa till det lite på lördagen istället. Planen var även att besöka Palace. På dagen så var vi hos Madde och åt Tacopaj som de hade lagat. Det var gott, skönt att slippa laga mat själv med :)

När man kom hem så blev det att fixa i ordning sig, insåg att jag VERKLIGEN behöver köpa kläder som man känner sig snygg i. Jag rensar min garderob kanske en gång per år, och jag kastar mer kläder än vad jag köper nytt. Så efter julklapps inköp blir det att prioritera kläder! Viktigt att känna sig fin och snygg ju!

Under tiden jag hade gjort i ordning mig hade K visat sitt missnöje över att jag ev skulle gå ut på krogen. Han vill inte sitta upp till 4 och vänta. Okey, tänkte jag då går jag väl med Angelica hem ( hon bor ett kvarter upp så vi är ju indirekt grannar) men det tycket han inte var någon bra idé. Ifall Angelica inte skulle hem, då hon är singel men jag trodde hon skulle hem. Eftersom han dessutom hade sagt hur onödigt det ar att jag skulle gå ut så tolkade jag det som han vart lite sur.
Det ledde ju så klart till att mitt partysug dog, dö trist. Med tanke på hur ofta jag dricker och går ut så tycker jag verkligen han kan unna mig det och inte hålla på och klaga. Men men kvällen löpte på och det var trevligt hos Carin, men jag var inte på humör för party så jag lämna säkert mer än halva vin flaskan :( Så när man väl kom hem så var K förvånad över att jag inte följt med ut eftersom han verkligen trodde att jag skulle göra det. När jag då hänvisa att jag tyckte att han hade surnat ihop för att jag ev skulle gå ut så hävda han att å nej så var det inte alls. Ja så då fortsatte man kvällen med att surra hemma, väldigt irriterande när någon ger en viss vibb och sen säger att nej nej så var det inte alls.

Så det blev inte alls som jag hade tänkt mig denna helgen skulle ha blivit. Men om man ser det från den ljusa sida så gjorde man av med mindre pengar än beräknat jag mår bra idag, vilket jag inte hade gjort annars. Så man får väl se det från den ljusa sidan antar jag.

Kommentarer
Postat av: Ella

väldigt bra inlägg :)! Synd att det inte blev party, kan ju vara kul ibland som sagt... När jag såg vinflaskan Guntrum fick det mig att tänka på min lördakväll :D jag drack nämnligen den, fast då i bag in box :):P

2009-11-15 @ 15:47:11
URL: http://ellaaa.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0