Valborg= Grillning

Igår efter jobbet så åkte vi till Papi för att grilla, vi var: Steffe kompis till K, K så klart och jag. Krisitan hade missat att ta med lite saker som fannsi kylen till grillningen så vi fick komplitera på Netto Och Ica Supermarket i Eneby. Så gillade vi grillspjut och grillkorv, K var lite ivrrig så han började grilla innan den perfekta glöden, så lite extra färg på kött och grillkorv :) Jag är inte överförtjust i potaitssallad så jag gjorde några ungstekta potatiskylftor till mig samt egen Taziki. Mumsig vart den, det är inte så svårt att gör egen taziki

Du behöver: Matlagnings yoghurt, Gurka, vitlök, salt och svartpeppar, ev en skvätt citron



Sköljgrukan, dela den, gröp ur kärnhuset. Riv den på största stället på rivjärnet. Lägg på ett fatt, salta grukan ordnetligt. Låt stå ett tag. Ta fram en skål/bunke häll i matlagings yoghurt, pressa i vitlök efter behag. Tänk påatt det blir godare om det får stå och dra till sig lite. Krama ur grukan, lägg den i skålen/bunken.  Smaka av med salt,svartpeppar och ev pressad citron.
Voila! Mycket enklet och billigt att göra själv.

Efter middagen så åkte vi hem, så vart det lite tv sen var jag trötter...

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0