En doft av syren


Idag blev det sovmorgon, väl behövligt. Dock trodde jag väl inte att jag skulle sova till 09:40!!! Vill säga att jag sov  nästan 11 timmar, visst jag vet att jag behöver mycket sömn men så mycket?! Efter den väl förtjänta sovmorgonen vart det en enklare frukost. För att sen gå till mamma, då hon vill gå till stan och koll a efter någon enkel och billig parfym.

Så vi gick till stan i myrtakt, är det ens myrtakt snarare snigel takt kanske...?? (Mamma har ont i ryggen och har så haft i många år, bl.a stelopererad men  har en svullnad kvar som inte vill försvinna, det gör att hon hävdar att hon ej kan gå så fort pga smärta, säger hon.) Hon ska justan och sitta en liten stund där det ger tillfälle med, så en promenad som för en annn kanske tar max 10min, tar särkert 20min med hennes sällskap!

Vi gick till H&M, Lindex för att se om de hade någon billig parfym de hade H&M men de hade 10ml för 39,90kr inte så prisvärt. Men på Yves Rocher  hitta vi en del prisvärda parfymer, som lu ktade frisk.
 En som luktade lite tungt ( typ tant).

Jag hittar en  lilla parfym och luktade på den, luktade sommar, doftade syren.
Så säger jag : - Den här ska nog jag köpa.
Ekot Mamma säger: - Den här ska jag köpa, den luktade gott tycker du inte det My?



 Eau de Toilette - Syren
Vårens första dofter, de första blommande träden... . Doften av blommande syren är ett omisskännligt bevis på att sommaren är här. Låt dig fångas av den blommiga och milda, avrundade doftnoten, som lämnar ett stråk av utsökt väldoft i dina spår.


Säger så här det är så typiskt mamma, hon är som ett eko. Köper gärna likande saker som jag har, vilket av naturliga skäl inte funkar jämt. Hon har velat köpa "min" parfym som jag har men jag sa från att det var inte ok, så nu passar hon på. Nej vars den där parfymen luktade riktigt gott, jag har planer på att köpa den fast hon har den. Den kommer ju ändå lukta olika på oss. Det märktes att mamma har dåligt luktsinne pga rökningen med för i lukta på en parfym som lukta rätt svagt men frisk, den kände hon inte alls.


Bild från : Inredning & pyssel

Efter parfym jakten så gick vi och kolla på pelargonerna på Buketten, mamma vill ge mig pelargoner för hon ve att jag gillar dem. Sen har hon inte så mycket pengar så hon vill vara generös på det hon kan typ. Men det blev inga pelargoner min katt har ju fått ett nytt intresse att äta upp dem!! Så jag vill avvakta lite plus att de säljer mycket pelargoner på torget så hon kan kolla där och jämföra priset. Vi han även med att köpa studentpresent till lilla syster Li, själv får jag träna mina geniknölar lite för att se om jag kan komma på något fyndigt. Hon skulle säkert uppskatta om jag köpte allt en fotograf kan behöva men det har jag inte riktigt pengar till...

Sen gick vi och åt på Neptun, I love deras kycklingsallad, min nya favorit nu när jag ska vara lite mera hälsosam. Perfekt när man FÅR äta dressing och sås ju! Jag orka inte all min mat, det gör jag ju aldrig. Köper jag hem den salladen blir det idag för två tillfällen :)

När vi sitter och äter ringer K och deklarera att han håller på att rensa datorrummet ( vilket verkligen behövdes) så han undra när jag skulle komma hem och hjälpa till och rensa min skit. Vilket det mest var tycket han ( och så här i efterhand kan man väl konstatera att han inte hade fel heller,.) Vet inte hur mycket vi slängde med det var jäkligt mycket, mesta dels papper. Varför spara man på det? Jag läser det ju ändå inte, samlar det på hög är vad jag gör med sånt. Men nu är det jätte fint här, behöver man inte skämmas längre.



Har även gjort egen müsli i eftermiddags med, den smakade rätt got trots att jag läste fel i recept. Tog lite mer vatten en vad man skulle.. ;P sånt som händer. Så ska prov smaka den i min yoghurt nu ikväll... Börjar väl bli tid för att se om min tvätt har torkat med, men det tror jag ju inte eftersom att fläkten inte gav ifrån sig någon varmluft ( jag torktumlar gärna in kläder). Det var allt för idag!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0