Ridning en ny hobby?



Den nordsvenska hästen vi rider på heter Irk
( dock ej han på bilden)

Det här med att sitta bakom på ridningen med jobbet börjar kännas mer och mer bekvämt, samt tillfredställande. Nu har jag "ridit" 4ggr kanske. Idag kändes det riktigt behagligt och bara sitta där, och guppa med. Vi har ju en hästvan person som för hästen sen sitter jag på brukaren sitter framför. Inte så koplicerat egntligen, men om man är nervös och rädd och spänner varnde muskel i kroppen så blir de där 15-30 min jätte jobbiga!!

Men som sagt det går bättre och bättre för varje gång, nu blir det dock ingen mer ridning förrän i höst igen. Kanske kommer sakna det? En ny hobby? Nja lite förtidigt för att säga. En sak är säkert jag är inte lika rädd, nervös och tycker att det är skitjobbigt vart fall och det är positivt.

Har som plan att införskaffa mig ridbyxor till hösten eftersom jag är en av de assistenter som har mest "ridturer", så man slipper nöta på sina egna klädder!!!! Även om jobbar byxorna funkar så är det massa sömar på dem som gör att det känns obekvämt.



Kommentarer
Postat av: syster

JAG ÄR AVIS!!!! VILL OXÅ RIDA!!!!

2009-05-05 @ 19:25:08

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0