Stressig dag, storhandling och dop

Krisitan vakna vid fem imorse ( han gick och la sig 01':00), så vid havl sju tyckte han att jag skulle gå upp. Det tyckte inte jag!! Åter kom om en timme och se om jag vill gå upp. Tror klockan var vid 07, kanske något över. Då orkade hna inte vänta längre och tyckte att jag borde gå upp. Köp slog med att han kunde göra frukost samt skjusa mig till ICA Maxi. ( Normalt sätt brukar ju K alltid följa med n är vi ska handla, men igår så bytte han däck till sommar däck. Bara det att det är snöblaskigt ute nu, igår kom det massor med snö!)  Så då hade ajg bestämt att pappa skulle komma och hämta mig så skulle jag ta bussen ditt.

Efter mycket om och men, så kom vi iväg. Tror vi var på Ica Maxi vid halv nio kanske. Inget folk, dö skönt. Så jag gick och handla i lugnan ro. Vi har köpt Idrottshäftet, där i får man bl.a 10% rabatt på Ica Maxi. Men vi var osäkra om det verkligen gällde på ALLT, för normalt sätt så gäller det inte på Tobak, alkohol, samt ibland inte heller på elktornikprylar. Men det gällde på elktronik, det andra vet jag inte.  K har planerat att köpa en platt Tv, som han faktiskt har spart ihop pengar till. Jag har bidragit med 500kr, men jag får väl ge honom lite mer.

Jag har inte ansett att vi har behövt någon platt tv för vårna tjock tv har funkat utmärkt, vilket den fortfarnde gör. Men K har velat ha ny tv i minst ett år. Bara för att en platt blir lite finare. Så Idag fick han äntligen sin efter längtad Tv. Jag har shoppat LCHF vänlig mat, vi får se vad som händer. Har tänkt att gå in för detta ordentligt. Så jag vart jäkligt sur när jag inte fick köpa ingredienserna till min egna müsli, vem vet jag kanske köper dem ändå!!

Hade även en boakd tid kl 11 på Salong Trönrosa, men jag fick ringa till Therese ( den personen jag ALLTID går till när det gäller vaxning, hon är helt enkelt bäst) för att boka om tiden. Hon är så bra för hon är lugn och säger, det ordnar sig, ta det lugnt vi löser det här. Så nu är min fredag full, nästan. Frissan kl 10, 12:30 Salong Trönrosa. Sen är jag klar för dagen :)

Känns som att denna dag har gått väldigt fort. När handlingen var klar, allt var inpackat där det skulle vara så hade klockan hunnit bli lite efter elva.  Ströck min top som jag skulle ha på mig på dopet. Duschade fixade till mig. Sen var det nästan dax att åka iväg till Östra Eneby kyrka för dop.

Dopet var fint, vi sjöng fina psalmer. Trygare kan ingen vara, Du vet väl om att du är värdefull, och Det gungar så fint när han bär dig mitt barn. Lilla Angelica var helt tyst, hon somna till slut hos Morbror Kristian under dopcermonin. Sen var det smörgåstårta och fika i församlingshemmet.  Gott i gott. Present öppning, alltid trevligt att se på. Vi valde att öppna ett konto, hos Nordea till Angelica. Där vi hade satt in 1000kr, vi har även tänkt spara en liten summa i ett års tid, eller sätta in lite pengar vid jul och föddelsedag. Nu när hon är så här liten så uppskattar hon ju inte presenter på det sättet. Även om jag tänker att man kan ge en gåva samt pressent :)


Sen åkte vi hem, jag har kollat på Mimi Ink, på nya tvn. Ev ska jag och Jejje ses ikväll, hon har sin syster dotter hos sig så det blir lugnt, lite mys bara i sånt fall. K ska förmodligen träffa sina kompisar och festa till. Om han inte är för trött. Vi får se hur det blir.

Så såg min dag ut i dag!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0