Vernissarge och kalas

Igår så vakna vi vid tio tiden, men vi hade glömt ställa fram klockorna dagen innan så när man gjorde det så vart man ju minus en timme och då kändes det som man vaknat dö sent!  Så frukosten vart ju mer som brunche. Kändes inte som jag han med någotalls, vid kvart i två kom mamma, Vi skulle till Grammofonen för att kolla på det Li ställde ut, Bild och from årskurs 3 har vernissarge på deras projektarbeten.

Li hade gjort två olika stolar, som var häftiga och fina. Den ena stolen var vit målad, med borrade håll. I hållen satt blomkrukor, så var det olika dikter på stolen samt olika ord som bettyde mycket för henne.  Den andra stolen ar svart, med massor med fotografin, bilder på mig och mina syskon när vi var mindre, nu tid. Bilder på djur och natur, bilder på Li, och henns vänner och släktingar. Den stolen gillade jag mest. Skulle verkligen kunna tänka mig att ha båda två stolarna hemma hos mig själv om jag bode i hus, nu finns det lixom ingen plats.

Mamma går ju som en saktta, så det tog typ 30minuter att komma från punkt A till punkt B ( A= hemma vid mig, B= Grammfonen, Knäppingsborgsgatan 1) Så det var ju bara att ringa till Pappa och Gerd och säga att jag blir lite sen för det här går alldeles för långsamt. Vi snakcar om myrsteg, plus att hon måste sätta sig stup i ett. Mamma operar ryggen för kanske 3 år sen eller mer jag vet inte. Hon hade en kot försjukting på 4 cm, vill säga att det vart tryck på nerver. Hon har blivit bättre, emn aldirg blivit bra, så det gör att hon går jätte sagta. Sen tror jag att hon känner efter lite för mycket, plus att hon rör inte på sig, tränar inte upp den rygg hon har. Vilket leder till att man blir stel, och får mer ont. En ond cirkel det där.

Nu skulle hon tydligen på ny magnetkamreröntgen i veckan det är ju bra, för då ser de ju ganska snart om det är något som fortfarnde är fel eller om hon faktiskt får leva med att hadet så där. I sånt fall får hon ta kortisonsprutor regelbundet  för att få ner smärtan.

Aja, åter till gårdagen. Efter att ha varit på Vernissagen jätte snabbis, vart itne alls som jag hade tänkt mig riktigt. Pga att mamma gick sagta. Sen hade pappa ändrat tid på middagen till 15 istället för 16. Det gjorde att det vart lite stressigare.  Krisitan hade åkt ner till Viken för att skjusa en kompis fram och tillbaka. Han hade glömt ställa ram armbandsuret så det gjrode att hna vart rätt försenad.Hoppsan! Jag tog bussen hem till pappa, väl där var alla förutom Krisitan och min lille bror Kim. Det bjöds på Kyckling och kalkon, sås och potatis och sallad. Vädligt gott ,jag hade beställt det :)

Jag mitt klantarsle hade lovat att baka något till efterrätt, men mitt guldfiskminne hade visst vart i farten så det hade jag glömt bort. Farmor kunde inte försåt hur man kunde glömma en sån sak! Jag sa bara att för mig är det rätt enkelt att glömma en såda sak, jag är ju så vimsig. Men Farmor hade bakat Toscakaka så vi fick lite fika ändå, så vi dog inte. Vårt sockerbehov vart tillfretställt!!

Presenter fick jag med, 500kr på Gina Tricot från Farmor, Trisslotter från Daniel, Viktoria, Cornelia och (Patrik?), en reshårtork, från Gerd och pappa. Samt en kokbok från Pappa och Gerd.
Från Farmor, Pappa och Gerd fick jag även en stavlänk, tror det hette så. Ett bredar gularmband. Som Farmor hade fått för 40 år sedan av Farfar, som då hade ksotat 600kr. Guldvärdet var beräknat till ungfär 4000kr förmodligen. Armbandet var det jag uppskatta mest, men det var för att det kom från Farmor.
Farmor betyder mycket för mig!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0