Manliga sysslor vs Kvinnliga

Helgerna lyckas alltid glida förbi. Den här helgen har verkligen varit en slappar helg, jag brukar rätt ofta ha planer för vad vi ska göra. Som t.ex. det vi behöver göra är att åka med lite skit till returpunkten, så vi får bort lite från källaren. Är ju rätt onödigt att spara på saker som inte funkar!!! Men vi kom aldrig till Returpunkten den här helgen, så vi får försöka komma ditt nästa helg. Ett som är säkert är att vi måste ditt innan vi ska bytta däck, eftersom vi måste fixa där ner så däcken får plats.

Nu låter det som att vårat källare förråd är as packat med skit, men så är det inte. Vi har inte så mycket skit, skräpp. Eller behövligt skräp som man inte kan kasta av känslomässiga skäll. Vi har inte lyckats sammla på oss så mycket ännu. Men det är mer lite möbler som tar plats. Så det får bli nästa veckas projekt.

Tanke var att vi skulle gå på bio, men K kände inte för det så det blev inte så. Han tyckte inte att det fanns någon film han vill se jätte gärna. Så vi har mest sätt på film hemma, vi gillar att se på film. I lördags så var vi förbi hans syster och umgicks lite med de. Hålla bebis är alltid mysigt :) Man ser så mycket, det händer så mycket från vecka till vecka. Vilket är väldigt roligt att få var med på.

 
På de två första bilderna är hon rätt nyfödd, medans på de två senare är hon 2 månader gammal.

Efter att vi hade varit hos Madde så gick vi till stan, GICK!! Jepp, vi gick både till M och till stan, vet inte var det var med K. Men han banga inte att gå, eftersom det med stor sannolikhet skulle var as mycket bilar upp vid stan eftersom "Melodifestivalen" var i stan och det har varit en massa jippon hela veckan. Men det var sköt med promenad.

På stan kolla vi ytterst lite, K köpte min föddelsedagspresent. Hm, jag vet att den blir bra,eftersom jag var med. Haha. Ingen överrasking precis, men va fan. Det blir åtminstone något jag vill ha, behöver och kommer blir glad för. Men jag får den när jag fyller år, 10 dagar kvar. Fort tiden går.

Under helgen har vi haft en diskussion om städning, hus, uppdelning av sysslor. Jag är inte jätte förtjust i att städa, det är tråkigt och väldigt otacksamt. Med andra ord jag skulle väl behöva var lite mer pedantisk, vilket jag inte är. för att det skulle se mer sädat ut hos oss. K är mer pedantisk än vad jag är. Så diskusionen blev lite


-Hur har du ( du är jag i det här fallet) tänkt dig sen, när vi flyttar till hus? Då förstår du väl att jag ( jag=k) inte kan hjälpa dig hela tiden med att säda, diska och så vidare. För jag kanske måste fixa, laga saker hemma?!

Mitt demokratiska svar..

- Jo men det förstår jag att du kanske behöver fixa med andra saker, och jag får ta mer ansvar för städning. Så du annser att jag borde städa mer här hemma??

- Nej jag vet att du inte gillar att städa, så jag kräver inte det. Men de på jobbet gör inte ett finger hemma, bara så du vet. Jag kommer inte ha tid att hjälpa dig sen, fattar du det?

- Så du vill att jag gör mer här hemma? För att de på ditt jobb inte behöver städa? Det är väl okey för mig men jag vill att man bestämmer såna saker. Är du orolig för att det inte ska funka sen när vi flyttar??

- Ja, för man vill ju inte bo i en svinstia. De på jobbet lagar, fixar i stället för att städa. Men jag har inte sagt att jag inte kan hjälpa till. Jag gör ju det, me sen kanske jag inte hinner.

Ja, man skulle kunna dra ut på diskussionen jätte länge. Det hör till saken att K var rätt hungrig med så det gjorde ju knappast saken bättre. När jag gick hemma och var arbetslös städa jag typ jämt,för jag hade inget att göra. Nu jobbar vi båda heltid, jag tränar. Lägger inte ner 100% på att städa och fixa. Så jag förklara att jag tycker inte det är något roligt med att städa för att när man väl gjorde det så fick man ingen uppskattning för det. ( kanske lite barnsligt och töntigt, men sån är jag). Desutom tycker jag att det ska var lika, fördela sysslorna. Vill han ha det mer sädat, ja varsego det är bara att städa på. Nu har vi bara 71kvm att städa, vilket är rätt skönt. Men jag förstår hur han tänker, oron. Jag tror ifor vilket vi med disskuterade att när man har hus, trädgård mm. Så kommer man prioritera på ett annat sätt, det kommer finnas mer saker som behöver fixas, ordnas med. Man kommer välja bort andra saker som tar tid, typ datorn. Det där löser sig på ett eller annat sätt. Samt att det är möjligt att det rent naturligt blir jag som får ta mer ansvar över städning, diskning mm, för att jag inte kan laga saker, fixa saker. Fast egntligen ser jag ingen orsak till att man inte kan hjälpa till, avlasta varndra.





Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0