Doktorn säger ....



Besöket hos Doktron gick över förväntan, men en sak är särket hon måste ha bra lön min doktor. 300kr för max 15min, det är bra timpeng det!

Vi prata om hur jag mådde nu när jag på ett år har minskat ner från 4tabl/dag till 2 tab/dag. Jag tycker att jag mår lite bättre, inte lika ofta illamående och "kall" i magen känsla. Hon tyckte att vi skulle fortsätta minska, först skulle jag ta en 1/2 tabl. men problemet är att jag äter kapslar så det går inte att göra så. Så hon kolla lite i sin tjocka bok ( gissar att det var Fass) sen sa hon okey, men då gör vi så att du tar 1tabl/dag. Så äter du det i ett halvår, sen så tar du bort den och är medicinfri. Spännade!

Jag hade några frågor, den ena var hur länge medicinen sitter i kroppen efter sista tabletten, det var ungefär tio dagar, definitift inte mer. Sånt kan ju var bra att veta om man vill skaffa barn senare...  Sen undra jag hur ärftlig min typ av eplepsi är, det var 1 på 10, som kunde få det. Då var det oftast samma sort som jag har haft, petit mal (Petit mal debuterar alltid i barnaåren hos tidigare friska barn. Anfallen kallas för absens och innebär frånvaroattacker på mellan 5-15 sekunder. Anfallen börjar och slutar mycket plötsligt. Ofta är barnet inte medvetet och kommer inte heller ihåg anfallen efteråt. Ibland kan man se små ryckningar i ansiktet, men inte alltid. Om man inte behandlar petit mal kan antalet anfall per dag vara mycket högt (100-200 anfall/dag). Prognosen är god och ofta har anfallen upphört före 20 års ålder.) men man kunde även få barn med grandmal. Men ovavsätt vilket så var det ju inte jätte vanligt, blir det så så blir det så.

Sen den mest laddade frågan, om jag fick börja ta körkort? (Jag har fått ta körkort sen jag var 20, men det har aldrig blivit av, sen nu när vi drog ner på medicinen så skulle jag ta en pause i det ifal det skulle hända något)
Svar: Jag ser ingen anledning till att du inte skulle kunna ta körkort, du har varit anfalls fri länge. Samt att vi har sätt att medicin minskingen inte har påverkat dig. Så jag tycker att du kan börja ta körkort!!

Min lycka var total, jag var inställd på att få vänta ett år till med mitt körkort. Så jag så jag hade ett fånigt leende på mina läppar rätt länge. Så vart jag så ivrrig så jag gick dirket till den körskolan jag har tänkt ta, den ligger nära gymet blir perfekt. Kan man gå ditt efter jobbet, sen träna kan ju knappast bli bättre!

Så nu blir det att fylla i massor med papper, doktorn skickar in läkarintyget till länsstyrelsen, jag ska gå till optikern, sen när alla papper har kommit så kan man börja på det nya äventyret. Har ju Bonniers Trafikskola som Li har förnärvarnde med det programmet kan man ju sitta och tragla med.



Får nog kolla en gång till tror inte riktigt att det var så där vägmärkena heter..
Hehe


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0