Lyckad köttfärsås


Idag lyckades jag!! För första gången i mitt liv har jag lyckats göra en köttfärssås som var god, och den var inte bara god utan riktigt god! För de flesta andra så är det enkelt att lyckas med köttfärsås, det simplaste som finns. Men för mig har det aldrig klickat, så ljuv musik uppstår. Men idag var alltså dagendå även jag hörde ljuv musik när jag åt köttfärsås och makroner.

Hur gjorde jag för att lyckas? Jag fråga pappa, hans köttfärssås är den godaste, enligt mig.  När han förklar lätt det ju inte så avancerat.

Färs en lök eller två, så den blir mjuk men inte får färg. Lägg i köttfärsen ( här undrarajg om man inte engtligen skulle tagit ur löken först, då hade det varit lättare att bryna färsen) , bryn den. Sen 1-2 träningar köttbuljong, smulas sönder. Häll på korssade tomater, ev lite vatten. Låt puttra ett tag, smaka av med vittpeppar.

Jag gjorde precis som pappa sa och det funkade! Så nu blir det att skriva upp den enklaste recpet av dem alla så vi inte glömmer bort hur man gör god köttfärsås igen.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0