Måndag, tvätta och övingsköra

Måndag, imorgon börjar jobbet igen. Känns helt okey, tråkigt att det har regnat hela veckan bara. Dag ser det ljusare ut, sol och klar blå himmel. Då ska man ju inte tvätta, men det var inte så mycket, ska ner snart och sätta på de två sista maskinerna. Jag hade tänkt rensa garderoben nu på semestern det har inte blivit av ännu så det får vara kar till någon rening dag.

Igår gjorde jag absolut igen ting, lite tråkigt att en hel dag ska gå åt skogen för att man har partat dagen innan. Där av tycker jag det är lite onödigt att festa ibland. Idag ska jag och Malin övningsköra, ska bli roligt. Fundera på att kolla efter kort at framkalla till Farmor ev. Hon fyller 90 år imorgon, och det är inte det lättaste att köpa något till en 90-åring. De har ju precis allt! Så det b blir väl en blomma, tänkte ett tag köpa färskmalet kaffe med några choklad praliner till med, får se kanske går upp till stan och köper det. Blir det lite roligare än bara en blomma liksom!

Lade in Bonniers Trafikskola på datorn igen, så jag ska försöka sitta lite med det varje dag nu, så man kommer någon vart. Skriver in mig på körskolan blir väl i slutet av september skulle jag tro. Då hinner Malin och jag traggla lite mer, så kanske det sitter när man ska växla upp och ner lite smidigare än vad det går nu. Det funkar ju men ibland blir det fel och ibland blir det kärringstop. Men det är ju därför man ska nöta och nöta, träna å träna.

Så nöjd har klistrat in alla bak- och dessert -recept nu i min bok. Så har jag köpt en större bok för mat och drink recept, som ska klistras in i. Men då har man något att göra lata dagar. Har börjat fundera på julklappar med! Vet att det är att vara ute i väldigt god tid men ändå. Jag har kommit på att jag ska köpa fotoalbum stora med svarta blad som man kan klistra in i. Och ge bort, det uppskattas ju alltid. Kom på det när jag var hos Mormor och morfar..

Mammas julklapp har jag även den sätt ut på cdon, kommer bli perfekt. Till pappa och Gerd har jag med sätt en sak som funkar perfekt till deras camping liv ;) Jag är ju så glömsk så får skriva upp de sakerna snart. vissa saker kan man ju faktiskt köpa i förväg med ;) Man behöver inte köpa allt i sista minuten som jag gör annars, det går ju faktiskt på andra sätt med att förbereda sig i god tid!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0