Har åkt Tuff-Tuff - tåget



Igår åkte vi till Söderköping med jobbet, satt på Kanalmagasinet och åt gott. Sen så åkte jag även Tuff -Tuff tåget, med min brukare och kollega. Jobbet har elt klart sina fördelar, jag menar att det är perfekt att skylla på den o den ;) Så får man uppleva Tuff -Tuff -tåget ändå. Så prata en gubbe på den guidade turen med tåget och att Madicken hade spelats in där. Såg även på Söderköpings hemsida  att man kunde vandra en Madicken tur, från vart filmerna har spelats in. Lite roligt.

 Madicken

Så åkte vi förbi massa "Katarina-affärer" vill säga affärer med det där lilla extra, lantlig, romantisk stil. Kusin vad sägs om att göra Söderköping och Viken en lämplig dag för att du ska få kolla på de olika inrednings affärerna ;)??

Kanalmagasinet kommer jag nog besöka fler gånger med K, det var hur mysigt som helst. Ett helt bord med kaffebröd!! Såg gammalt och slitet ut på samma sätt som det såg nytt och nytänkande ut. Café helt i min stil. Deras Forccia var underbart god, lite lite sallad men så är det ju alltid. Smultronstället är ju trevligt men lite överskattat. Vi har alltid åkt till Söderköping för Smultronställets skull och Tandläkaren, men man ska nog tänka utan för fyrkanten och våga testa något mer längs kanalen. Men Smultronstället är väl värt besök det med, för den som ej varit där!



En av årets nya smak på Smultronstället, Änglavakt



Eller kanske en kalaspingla



Kommentarer
Postat av: Katarina

ÅÅÅ Jag är med på Sörping och Viken dag!!!! När blir det? =O)

2009-07-25 @ 08:48:43

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0