Sjuk :( & The Chronicles of Narnia: Prince Caspian

Jag klarde mig tre dagar innan jag blev sjuk, så igår var jag helt utslagen. Känns inte som man behöver gå in på detaljer när det gäller vinterkräksjuka, alla vet ju hur det funkar. Räker med att säga usch och blä! Idag känns det bättre, har hittils fått behålla allt så det är nog på rätt väg. Så det blev inget jobb de närmste dagarna, fan så rätt jag gjorde när jag tog komp igår. Min första arbetsdag efter semstern kommer bli på fredag. På jobbet kör vi med att man ska var hemma 72 timmar efter maginflensa/ dylk, för att minimera smittorisken. Annars brukar man väl säga runt 48 h men lika bra att var på säkra sidan. Så imorgon tänkte jag ringa till jobbet och säga att det är bättre nu. K fick sjuk anmäla mig igår, för det fanns ingen ork till att jag skulle fixat det. När jag blir riktigt dålig, så börjar jag oftst att gråta. Och när jag väl börjar gråtta då finns det ingen häjd på det, den kommer gärna lätt tillbaka med. Så det var enklast att K sjukanmälde mig, för jag klarade inte av det helt enkelt.

Det har blivit mycket film under helgen eftersom jag har suttit i karkatän med K, för att slutligen själv bli dålig. Så vi har sätt på en hel del film. Vi såg på den efterlängtade Narnia, The Chronicles of Narnia: Prince Caspian
Varför vi inte såg den på bio vet jag inte riktigt, det blev inte av kom i glömska helt enkelt.  Men det var självklart jätte bra, om man gillar den typen av film vill säga. Jag är inte jätte mycket för fantasy filmer, men har öppnat mig mer och mer för det. Det är ju på barnnivå lixom. Grjen med dessa filmer är att de är väldigt mäktiga på olika sätt, musiken, grafiken effekterna. Är man lite nördig som mig så farscineras man :) Naturen i Narnia är helt fantastisk, bara det gör ju att man gillar att se på filmen.

The Call - Regina Spektor (Prince Caspian film version)
 


Switchfoot -"This is Home" - THE CHRONICLES OF NARNIA



The Official Narnia trailer - Häxn & lejonet


THE CHRONICLES OF NARNIA: PRINCE CASPIAN New Trailer Debut


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0