My music

Om man inte har fattat det vid det här laget så har musik en viktig betydelse i mitt liv, har alltid haft kommer alltid att ha. Jag älskar musik och texter. Jag är ju lite djup och filosofisk av mig ibland. Musik får mig att bli motiverad, att ta i lite extra när man tränar. Att drömma sig bort i en bra text, få känna sig beröd av en vacker låt med både bra komponerad musik och text till gör att man får gåshud.


IN FLAMES - Alias


Vad jag gillar är allt från hårdrock till pop, det är rätt blandat även om jag är lite dubbel. Jag menar In Flams och Brittney Spears klingar kanske inte jätte bra i samma mening?? Hådrock vs komerisonell pop ?! Schitzo. Men sån är jag älskar "min" rock/hårdrock/rapcore och samtidigt så älskar jag power ballader, och viss pop musik. En all ätar med vissa av villovägar ibland.




My Baby - Britney Spears

Min lille bror är som ett musikaliskt under emellan åt, min lilla syster har även hon fått dena musikaliska gåva. Vad fick jag? Inget jag är fan tondöv. Efter några års träning har jag äntligen lärt mig ränka i 8:or och 4:or när jag tränar arobic och step. Det är så musikalisk jag kommer på en skalla. Men i våran familj har det alltid varit så att man har haft ett intresse kring musik, både min mamma och pappa är stora musik älskare. Pappa hade till och med ett undergrond band för så där över 30 år. Cool! Haha.

Så det är väl därför jag tycker om att lyssna på musik med. Det tar man till när man är lycklig, deppig, inte vill känna sig ensam. Att bar ha tyst omkring sig är så där, även om det med är skönt. Men att lyssna på något är lite bättre oftst. Man skulle nästan kunna kalla det att det är etta v mina intressen, jag är lite nördig så jag tycker det är kul med Grammis glan, Rockbjörnen och P3 Guld, några olika musik galor som har varit nu i januari.


Lykke Li - I'm Good, I'm Gone blev Årets nykomling på P3 Guld galan

Dock har jag faktiskt inte sätt mer än Magnus Uggla liv, men just då var det förbandet som var bäst Jumper. Annars har det inte direkt blivit så många konserer, har sätt Morträsk med, men det är väl presgiberat vid det här laget. När jag var yngre så var jag och E och kolla på olika artiser som kom till stan. Anledningen tillatt det inte har blivit oftare är nog för att jag blir rätt stressad när det blir trångt och mycket folk.Så någon festivaler är jag ju inte, tror inte jag kommer kunna bli heller. För där har vi ett eller flera saker som gör att jag bangar ur: skitigt, bajamajoroch för mycket fylla. Det är väl inte med det sagt helt omöjligt att jag komemr gå på någon konsert eller festival det känns bara just nu lite avlägset.

Jumper - Tapetklister



Jumper är en framgångsrik svensk popgrupp från Kristinehamn som verkade under senare hälften av 1990-talet. Listframgångar med låtar som
 ”När hela världen står utanför”,
”Tapetklister”,
”Välkommen hit”
och ”Miljonär”.
 Jumper vann 1996 en Rockbjörn i kategorin Årets svenska grupp. Bandet gjorde även en hyllad cover av folkkäre Jakob Hellmans låt ”Hon har ett sätt”, vilket ledde till stora listframgångar och en förstaplats i P3:s Sommartoppen 1997.



Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0