Mådag igen

Så var det måndag igen, ännu en ledig helg flött förbi. Jag var ju desutom lång ledig.. :) Hela tre dagar, inte illa alls.

Lördag så åkte vi till Madde en stund, jag höll bebisen :) Alla höll bebisen, varför blir det "allmän egendom" när någon får barn? För det är ju lite så, jag menar inget illa när jag skriver/ påpekar detta. Men faktum är att när någon fått barn, så vill många hålla, bära, gå omkring med den nyfödde. Med andra ord "allmän egendom" Varför blir det så för? Jag har ju inga barn själv så jag vet inte, men jag annatar att det är för att de är små, gosiga och mysiga. De som har barn och får hålla i en liten blir med stor sannolikhet lite nostalgiska. Personligen tycker jag det är hel mysigt att hålla i den lilla, och min bebis klocka i mig tickar lite fortare då. Att det inte är sååå långt tills man själv sitter där med en son/dotter.

Igår (måndag) berätta K att han tyce det var intressant, så vi tyckte att adoption var ett av de bättre valen när man skaffar barn, det vart jag lite förvånad över att han tyckte. Men tyckte det var intressant att han tyckte så, för egen del känns inte adpotion skrämande förrut känndes det nog mer som det ända tänkbara altv, faktiskt. Det är lång tid kvar, till ett sådant beslut behövs fattas.

På lördagen så såg vi på film med, Freedom Writers. Mycket bra film, som man blir beröd av.


Tvåfaldigt Oscar-belönade Hilary Swank spelar huvudrollen i denna gripande berättelse om storstadsungdomar med tuff attityd som vant sig vid våld och skottlossning – och läraren som ger dem det de behöver mest: en egen röst. Lärarinnan Erin Gruwell hamnar på en skola präglad av våld och rasmotsättningar och börjar kämpa mot ett hänsynslöst system för att ge skolan en betydelse i sina elevers liv.

Genom att berätta sina egna historier och höra andra berätta sina inser en grupp ”hopplösa” tonåringar vad tolerans innebär, tar kontrollen över sina trasiga liv och förändrar sin tillvaro. ”Freedom Writers” bygger på den hyllade bästsäljaren ”The Freedom Writers Diary” och innehåller fantastiska insatser från samtliga i den stjärnspäckade rollistan, bland andra Golden Globe-belönade Patrick Dempsey (”Grey’s Anatomy”) och sångaren Mario.

Helt klart värd att se, tycker jag. Sen såg vi någon film på tv:n kommer inte ihåg vilken dock. Gjorde förmodligen inget mer att minas på lördag för då hade jag ju kommit ihåg det.  Söndag var jag hos farmor på förmmidagen. Hon hade fixat mina jeans så de går att anväda igen. Tjejen som sliter jeans det är jag det, blir så när man har kraftiga lår, friktion. Fick en hemma gjord semla hos farmor som var okey, mer var den inte. Lindhals lyx semlor är bäst!! Ja sen laga K en thialändskgryta som var rätt god. På eftermiddagen gick jag och körde step, när den var klar så basta "Spa" brudarna. Så gick vi hem till Jejje och åt tacos sen. En riktigt bra söndag helt enkelt!!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0