"Hockeyskydet är på"

Så försvann helgen i ett naffs, skönt kan jag tycka. Eftersom jag nu ska ha min kort vecka :) 3 arbetspass totalt :) I förgår kom snön, så nu är det vitt vitt, det är ju mysigt med sön. Vart fall när den ligger kvar.  Kollade på Melodifestivalen förigår med, jag tyckte att EMD var bland de bästa, och att Molly Sand'en hade en väldigt fin ballad. Men jag tror EMD skulle kunna komma rätt långt när det gäller finalen om vilket bidrag som ska åka från Sverige.

Igår efter jobbet så var vi hos pappsen och åt söndagsstek. Mums mums!! Något som dock är så typiskt pappa är fotbollen, det var ju trots allt söndag. Han kan inte missa någon fotboll. Jag fråga ska vi inte stänga av tv:n, svar. Nej det är ju fotboll, aha? ( Jag bryr mig ju liksom inte) Men det gör pappa. Så Söndagsstek med fotboll i bakgrunden, det bevisar nog hur mycket pappa gillar fotboll. Sen åt vi tårta och drack te/kaffé/läsk. Bestämde att vi firar mig en vecka efter de kommit hem från Thailand, de är ju där när jag fyller 25! Sen när Söndagsmyset var över så åkte vi och handla lite gran.

Jag fastna framför "På Spanning med Bridget Jones" jag trode jag hade sätt den men det hade jag faktiskt inte gjort. Sen vart det natti natti. Det var ju "herpes" jag fick när jag häromdgen skrev att jag annade att det var det. Mycket rikigt så nu är hakan inte vacker. ( Jag kallar det även för munsår, får det alltid på hakan har alltid fått det där kommer förmodligen alltid att få det där med) Så "hockeyskyddet" har varit på .

( Hockeyskydet är lika med en bit steril kompress, fixomull, zoviraz eller liknade.  Bra att anväda innan du tillverkat ett hockeyskydd är: Alsolsprit, rengörings pads, tops minst 2st. Sen är det klart! Du är redo att möta omvärlden med hockeyskeddet!!)

Nu börjar det bli bättre så idag har det inte varat, börjar bli en skorpa så då kan man gå utan hockey skydet när man är hemma. Ser ju ut som jag har kraschlandat på hakan, vackert är det som sagt inte. Men men, sånt är livet. Fick även feber  i lördags när jag jobba, men det var bra att proppa i sig lite Panodil och se lycklig ut. Vissa dagar funkar det helt enkelt inte att var sjuk.

Min herpes komemr gärna när man har en förkyling i kroppen, så nu är statusen ont i halsen, mer än så är det inte. Så blir att jobba i veckan om inget händer. Ingen träning dock.

Nej nu ska jag testa att ringa kusin, se om hon är vaken och tillgänlig.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0