Fortfarnde förkyld



Jag är fortfarnde förkyld, denna natt var inget vidare. Host host och åter host. Så äkligt att hosta upp slem och snor, när man väl börjar hosta är det ju kört. Så det var skönt med sovmorgon, jag börjar jobba klockan ett har fått förskjuten arbetstid eftersom  jag inte ska var på jobbet. Men så slutar ajg vid 20 ikväll istället för 22. Sen blir det att kurrera sig, så gott det går.

Börjar undra om jag kommer kunna följam ed e och simma på söndag, jag hade hoppats på att min förkyling skulle var lite bättre vid det här laget. Herpesen är ju mycket bättre även om det kom några nya blåser. Igår ringde jag VC ang det,jag tycker ju det är lite jobbigt med det där. Man känner sig inte så fräch till att börja med, sen är det bara allmänt äkligt även om det går. Men vi kom fram till att nästa gång jag får det så ska jag höra av mig till VC för en jour tid, så ska doktorn kolla på det om det är tillräkligt mycket för att få tableter mot det. Eller om det går att göra något annat. För det är ju skit trist.

Igår stekte jag pankakor och hde köpt frysta bär/frukt som jag åt till. Mums. Det blir även dagens lunch eftersom det inte finns till gång till kylskåp sen på jobbet. Man måste ju äta något, sallad orka jag inte laga igår. Pankakorna vart faktiskt riktigt tuna, mina har haft en tendens att bli lite tjocka förut men nu lyckades jag riktigt bra.

I helgen ska jag till Madde, om jag inte blir banlyst pga min förkyling. Söndag ev simma, annars inget planerat. Vi prata om att gå på bio ett tag, så vi får se om vi gör det eller om vi tar det en annan helg, nu när det finns så många lediga.
K ska börja ta bort tattueringar så det gör att en del pengar kommer gå till det varje månad, men det kan det var värt. Han ska till Hair Free i Linköping, som sammarbetar med TattoFree så 11 mars ha han sin första tid.

Hoppas mina böcker kommer snart, ajg provläste första kapitlet på Mias bok,Så dumt! Det var verkligen en bok i min smak. Jag är helt såld över självbiografier, om jag läser så är det i regel bara det. Eller böcker som är i liknelser som det. Men jag ska faktiskt beställa hem Philip Pullmans triologi, Guldkompasen, Den skarpa eggen, och Bärnstenskikaren.
Filmen Guldkompassen gick vintern 2007 på bio, den var väldigt bra så därför skulledet var intressnat att läsa böckerna som den kommer ifrån. Även att läsa Narnia böckerna, alltid  bra att funder vad amnsak ham ed sig för böcker på semstern. För då plöjer man ju böcker som bara den.  Jejje har ju beställt hem alla Tory Haden böckerna så de kan man ju alltid låna av henne :)

Nej om man skulle fundera på att göar något eller ta en dusch innan man ska och jobba. Baj baj



The Golden Compass trailer

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0