LCHF & Så Dumt!

Idag har jag varit på medarbetar samtal på förmiddagen, då fick jag reda på att det är 260 dagar kvar tills jag får en fasttjänst. Typ ett år, inte riktigt men heller inte så långt ifrån. Hade man kunnat lägga ihop olika anställningsformer hade jag bara haft 16 dagar kvar. Surt! Men men jag klarar mig, så inte för det. Vet ju att jag får den tids nog, och att jag inte skulle oroa mig över mitt jobb änså länge.

Sen så gick jag förbi Ica och handla soppa tills imorgon, tycker det är rätt gott med soppa. Funkar bra som lätt luch. Klickade precis hem två böcker från Bokus, våren börjar närma sig så då brukar min läslust öka. Sen är jag barnsligt förtjust i kokböcker.
                                                                                                          Om Boken
Efter de populära böckerna Doktor Dahlqvists blogg och Doktor Dahlqvists guide till bättre hälsa och viktkontroll kommer nu den efterfrågade kokboken, fylld med läckra och lättlagade recept. LCHF ger dig stora hälsovinster Välkända doktor Annika Dahlqvist förespråkar en kost som kallas LCHF. Förkortningen står för LowCarb-HighFat, alltså en kost som innehåller en låg andel kolhydrater och en hög andel naturligt fett.
I den här boken visar Annika tillsammans med Airam, Maria Höglund, hur man äter nyttigt till vardags och fest. Alla kan vinna på att gå över till LCHF-kosten, men den viktigaste hälsovinsten gör diabetiker och hjärtsjuka. De hjärtsjuka är nästan alltid insulinresistenta och därmed prediabetiker, de har det man kallar det metabola syndromet. Diabetiker och människor som lider av det metabola syndromet lever i livsfara varje dag.
De kan drabbas av hjärtsvikt eller när som helst få en hjärtinfarkt. Om du går över till LCHF-kost är risken för dessa problem nästan obefintlig. Recepten är gjorda på naturliga råvaror som är lätta att hitta i din vanliga butik! Airam, alias Maria Höglund, har själv levt efter LCHF-konceptet i flera år. Maria är sjuksköterska med ett förflutet som kock. Maria lagar god LCHF-mat till sin familj varenda dag.

Det kommer ju alltid något nytt inom matvägen, förrut var ju GI väldigt hett, nu är det LCHF. En på jobbet har köpt kokboken och äter efter den och säger sig ha tappat all vad sötsug heter, låter ju intressant. Men jag gillar kokböcker så där av vill jag ha en sådan!                                                          

 Vill du läsa ett stycke hur Mias boken? Tryck här
Om Boken
Från heroinist till Sveriges mest framgångrika vägledare
 Att Mia Törnblom har ett stökigt förflutet är ingen hemlighet. I sina succéböcker och populära föreläsningar om självkänsla delar hon frikostigt med sig av sina egna erfarenheter. Men först nu berättar hon hur det verkligen var. Så dumt! är hennes efterlängtade självbiografi - en personlig berättelse om hur hon har tagit sig från djupaste självförakt till att respektera och älska den hon är.

Boken tar sin början under Mias sista dygn som aktiv narkoman då hennes tillvaro kantades av kriminalitet, missbruk, våld och sorg. Men då, när hon befann sig på botten, vände allt. Hon insåg att hon måste välja mellan att dö eller att överleva.

Med insiktsfullhet och humor skildrar Mia Törnblom hur hon blev nykter och drogfri. Hennes bok visar att förändring är möjlig. Alla kan lära sig att älska sig själva och att vända mörker till ljus.

Så dumt! ger svar på frågor som: Vad driver en människa att leva ett destruktivt liv? Vad krävs för att man ska finna kraften att vända om? Och hur gör man för att orka gå vidare trots att man skadat dem man älskar allra mest? Framför allt är det en berättelse om förlåtelsens läkande kraft.


Jag har passat på att städa underbordet ( vi har ett bord med "undervåning" som gärna smalar på sig massor med skit. Så nu är det rent och fint och bara nödvädig skit under. Ställt in träningen idag eftersom jag har fruktansvärt ont i halsen när jag vaknar,sen blir det bättre. Hoppas kunna träna på torsdag, om inte det så åtminstone söndag. Då ska ev jag och E och simma.

Igår satt jag och träna på kamerans lite mer avancerade inställningar, börjar lära mig. Ställer man in på Djur så får man jätte fina kort på katterna :) Jag har tidigare bara bemsättrat läget "Easy mode" men lär man sig de andra inställningarna får man finare bilder :)

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0