Kattpansionat & Alpnearingsparty

I lördags innan jag började jobba, så åkte vi för att kolla på ett kattpansionat som låg innan Gusum. Det var rätt skapligt med snö där, blir alltid farcinerad av snö, eftersom här inne i stan fanns det knappt någon så det känns ju som våren börjar komma. Men så åker man till landet och inser att så är det ju faktiskt inte, det är mitten av febuari, t.om. sportlov för vissa så det ska ju var snö egntligen.


Vi tänkte ha katterna på pansionat när vi åker på semster, det känns som den enklaste lösningen. Men framför allt är det den lösningen K känner sig mest trygg med, mina altv vart ner röstade. Har aldrig varit på ett kattpansionat förrut så jag visste inte riktigt vad jag skulle vänta mig faktiskt. Men rummen som katten bor i var, tillsynes rätt små. Dock hade jag väl förreställt mig att de skulle var ännu mindre. Sen fanns det så de kunde gå ut. Där det bodde två katter var rummen något större. Det känndes bra, han som vissa runt oss gillade verkligen katter ( lite konstigt annars att ha kattpansionat som affärsidé). Så där kommer de vara helt enkelt. Inte speciellt dyrt heller. Sen var det time att åka hemåt, jag skulle ju börja jobba.

Igår så åkte vi till Krokek och Kvarsebo, min kusin skulle ha Alpnaeringsparty jag trodde att det skulle var ett kryddparty, men det var ett "spa" party. De hade en serie som hette Swissform, som var kroppsvård, ansiktsvård och hälsokost bl.a. Kristian och min kusins man Mattias, skulle vara hos Johan. K hade tagit med Wii som de spela medans vi var på partyt i Kvarsebo. Smidigt värre! Man fick tvätta handen med olika saker på partyt , så den lukta gott och blev ren. Tanken var ju att man skulle ha produkteran i ansiktet. Fanns så klart massa saker som jag skulle kunnat köpt, men jag valde att inte skena iväg för mycket.

Fotfil, Carrier Oil & Bearnaisesås

Så jag beställde en fotfil, Carrier Oil, och Bearnessås. Min kusin hävdar att den bearnaiessåsen är jätte god så det måste undersökas. Det blev rätt sent, själva partyt var klart runt halv nio. Sen så satt Jag, Liine och Linda (kusins vänner, som även jag har lärt känna) och prata och drack te. Medans killarna spelade vi i ett annat hus, de tyckte inte det var riktigt dax när vi ringde och fråga om vi skulle åka. Så har ju tiden en tendens att bara rulla på när man har trevligt. Var hemma 23:20, låg i sängen 23:45. Somna fin fint, var trötter. Eftersom jag hade gått upp kl. 06:00. Med andra ord var det väldigt skönt med sovmorgon idag!!

*Imorse tänkte jagatt jag skulle tvätta, så jag gick ner för att kolla om det fanns någon ledig tid. Vilket det oftast finns, mycket riktigt det fanns det. Men det fanns även en lapp om att de skulle börja måla om  i tvättstugan och torkrummet, men jag behövde tvätta så det var inga hantverkar där nere så lika bra att passa på. Så man har rena kläder, eftersom de aldrig börja måla när jag var där så fick jag allt rent. Men jag trokade det mesta i torktummlren något jag ananrs ALDRIG gör. Aja, nu skajg iväg och möta Jejje snart, träna träna.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0