En strålande jul...

Så håller detta år på att gå mot sitt slut endast 5 dagar kvar. Det brukar var nu man funderar på vad man ska hitta på, eller om man har tur väljer vilken tillställning man ska till. Själv har jag vetat vad jag ska hitta på, eller var nyåret  till 2010 sedan början på detta år.

Jag hade lite smått otur detta år och blev magsjuk natten mot den 23:e jag trodde att det bara var något en dags virus men nja riktigt så var det nog inte. Det är först idag som jag känner mig frisk, och helt ok utan att ha skyttetrafik till toan ,eller mår illa som en bäver. Så mer någon 4 dagars bakterie. Tråkigt nog så var jag inte tillräkligt försiktig så de jag spendera julafton med har börjat bli dåliga. Sorry, är det enda jag kan säga. Så jag har inte precis förätit mig på julmat. Men man får lixom nog av det ändå, det är gott men inte i hur många dagar som helst.



La Familja

Julafton spenderade vid hos min pappa som vanligt nere i Lagerlunda, härligt att det var vitt vitt över allt. Väldigt länge sen det var en vitt jul. Det var "bara" familjen hos pappa, men vi är rätt många ändå. Då vi är 4 syskon där, samt att store bror har fru + två döttrar, jag har sambo. Sen farmor, på em brukar mina plast mormor och plast morfar komma. ( vi tillhör ju den moderna familjen)

Cornelia och pappa Daniel vinkar av Tomten

Detta år kom det en jultomte till Bråvallagatan sist den var och hälsa på var säkert 15 år sen sist han var på besök. Lilla Cornelias första jultomte vart en skräck upplevelse, hon var i total panik och grått attack i pappas famn, samtidigt som hon var jätte rar mot tomten, hälsa, tacka och vinka hej då. Tomten stanna inte så länge denna gång. Hennes 2 tomtebesök på kvällen hos hennes mormor och morfar hade gått bättre. Tur det, hoppas inte flickan är traumatiserat för livet nu.

Min lilla bror hade jour, så han fick ett larm på em sen försvann han och kom tillbaka vid elva tiden, Daniel och Viktoria firar ju så klart även med hennes mamma och pappa vilket brukar vara på em, så de försvann någong gång vid fem tiden. Patrick skulle testa Palace som hade öppet för första gången på julafton, så kvar blev det till slut jag, Kristian, pappa och Gerd + Farmor.

Jag min klant glömde delar av Farmors julklapp hemma i frysen, så de ska hon få imorgon. ( Det är kaffe och te, som är i frysen för bättre hållbarhet). Jag gillar julafton och jul för att man umgås med familjen, vilket man inte gör allt för ofta annars tyvärr. Den dagen jag får hus, och större plats för gäster. Har jag tänkt ha en julmiddag typ på annandagen, så man ses en extra gång vid jul men med mindre stress. Det skulle jag tycka var mysigt.





Julgrannen, med alla packet

Som pappa och Gerd säger om mig och julklappar, För dig My är det inte direkt innehållet som spelar någon roll utan mängden, så då blir det många men mindre kostsamma. Kan inte förstå alls vad de menar, hihi. Jag gillar julklappar och presenter men jag gillar även att ge som att få. Gerd tyckte att vi kanske skulle testa något annat nästa år och bara köpa för t.ex. 100kr så läger man allt i en säck så får man dra. Och bara ge de små lite mer i stället, i det här fallit är de små Nathalie och Cornelia. Det finns väl en poäng med det även om det är lite jobbigt och vuxet för knippat.


Min nya kamera

Jag hade ju fått en julklapp förtidigt av Kristian, en systemkamera från Olympus. Vilken jag är helt såld på, av försåtliga skäll så blev det ju min favorit.

Fick ett par tofflor och toalett handdukar av mormor och morfar, tofflorna är ett x - antal för stora eftersom de passar perfekt till Krisitan. Men de är fina och gosiga ändå. Fick en parfym av mamma som jag själv hade beställt, samt en ljusstake och ett bivax ljus som hon hade gjort.

Jag och Kristian fick en raclett maskin av pappa och Gerd ( var väl mest jag som hade önskat mig den men ändå, så vart efter ska den invigas. Så fick vi bio biljetter, så det blir att se Avatar någon dag.
Jag fick en massagespindel som man har på huvudet, den testa vi igår den var väldigt skön och avkopplande, vantar, presentkort på Gina, en låda skumtomtar (intern skämt), smycketsskrin, en fin blå skål, trisslotter, Wii spelet - New Super Mario, var en del av de julklappar jag fick. Tack tack för alla fina julklappar.



Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0