Powerwalkat, ätit glass och spelat Wii



Sista dagen på påsken, de flesta innebär det ju ledighet för. För egen del innebär det typ ingenting alls!  För mig var det att jobba i helgen som vilken helg som helst. Här hemma vart det ingen påskmat, för jag orkade inte stå och lagga när jag ändå inte är hemma. Plus att såå gott är det inte. En på jobbet berätta att de hade lite fräscha sallader och lite jordgubbar och rädisor på sitt påskbord det lätt väldigt fräscht.

Det har ju varit jätte härligt väder i helgen så det har blivit många promenader på jobbet, extra motion när man kör en rulle :) Imorse så åkte jag och E till Vrinneviskogen för lite motion. Hon har ju som mål att löp träna 3ggr i veckan. Själv hänger jag bara på för att jag tycker det är skönt att röra på mig. Lite extra motion, plus att det är roligt att umgås.
Jag börjar bli lite sugen på att testa att intervall träna, men jag måste köpa ett par bra skor först. För mina benhinnor känner redan av powewalken som jag gör när E springer. Inget kul alls, men man kämpar på ändå! Idag blev det 5km, bra bra.

Hm, sen kom Madde och lilla Angelica på lunch. Hade gjort Fläskflié med ungsbakade grönsaker och grönpeppar sås. Mycket gott, men idag blev det tyvärr lite misslyckat. Köttet var torrt och segt, för det hade varit på spisen för länge. Annars vart det rätt bra, men tillräkligt dåligt för att ingen av oss vill ha matlåda utav det tyvärr. Bättre lycka nästa gång.



Hm, sen så körde jag och K lite Wii, Super Mario Galxy. Jag hjälper till med att ta kristaller ( inte så svårt) jag tycker mest om att sitta med och kolla när han kör. Spelt är för +3 står det, men jag tyckte det var lite krånligt att köra och lära sig. På kvällengick jag och mamma och köpte jordgubbar. Har fått dille på det, de kostar ju "bara" 19,90 kr för 500gr på Konsum Saluhallen, tycker jag är biligt. Fuskade och tog en Magnum Temtion, riktigt god. Kan bli en ny favorit...



Magnum Temptation Caramel and Almonds

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0