Blogghjälp: Hur man får in Youtube-klipp i bloggen

När jag lärde mig att lägga in saker från YouTube så såg jag ett inlägg som Kenza hade, så här är det direkt kopierat från hennes blogg.

Bredvid filmen inne på Youtube, så finns det en kod. Ni ska kopiera Embed-koden.
Så här ser det ut:


148935-2608

Det är alltså den koden jag har strukit under som ni ska kopiera. Hela koden.

Sen trycker ni på nytt inlägg. Inne där så ska ni trycka på HTML, bredvid den lilla bilden på trädet. När ni har tryckt där så ska en ruta komma upp.

148935-2609 
Där i ska ni klistra in koden som ni kopierat.

Tryck på uppdatera & sen publicera. Voila!

(Har ni skrivit någon text i inlägget, så klistrar ni in koden i HTML-rutan där ni vill att den ska vara..)

Hoppas någon mer får nytta av detta, som ni vet är ju jag ett fan av musik och nostalgi,
så där av många YouTube klipp i bloggen :)

Kommentarer
Postat av: Katarina

Vilken tur att jag har dig som kan allt sånt här :O)

2009-04-23 @ 08:53:18

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0