nya klackisar, hel kväll för mig själv

Igår jobba jag eftermiddag. var extremt snäll och erbjöd mig att sova jour så hon som skulel göra det kunde vakna upp hemma på sin lediga dag. Sen vart det en hel dag i skolan, det bjöds på någon Shanghi gryta, det påminde om chlie corn coarne utan bönor och inte så stark. När skolan var slut var mitt arbetspass med slut, det blir ett långt pass även om man sover på jobbet så är du ju trots allt bort ifrån ditt eget hem. Men jag sover väldigt bra på jobbet, tror ju att jag är hemma ibland. Där av stör det mig inte att sova jour, men nu har det blivit 3 st sen förste september, typ 1 i veckan. Det är väl inte lika nice, för så mycket pengar ger det ju inte knappt 300kr efter skatt. Men ifor för att sova och få betalt så visst.

Vart helt seg efter jobbet... K har bytt bank till nordea, i och med billånet. Bar det att de pengar han hade på sitt andra konto har inte blivit överförda, det hade strulat till sig, så han hade vart och hämtat ut de efter jobbet. Samt ringt Nordea igen för att kolal om något blivt fel eller vad det var frågan om. Som han trodde så hade de förväxlat hans ban som han hade tidigare med Swedbank, han hade Valdemarsviks sparbank ( swedbank) men det är en fristånde bank så den är inte länkad med vanliga Swedbanken, mycket krånligt det där. Tillslut verkade de få rätt sida på allt vart fall.

Sen åkte vi och hämta upp Henka, Robban + plus den nya bruttan och åkte till Ingelsta. Dumpade av mig vid Skopunkten, hitta inga skor tyvärr. Antingen var de förstora eller för små, samma sak på Din sko. Jag blev lite sur, sen så hade K sagt att vi skulel hem till Henka o Jojjo för att äta middag, inte supa. Men det vart jag ju varse om att riktigt så var det ju faktiskt inte, de hade tänkt ha Tapsliknade tallrik, eller krovbricka och supa. Inte "fin dricka" ( Kan de det över huvudtaget?)
Så jag bestämde mig för en hemma kvälli min ensamhet, jag orkar inte sitta där och bli irriterad, trött och vill gå hem medans det roliga för dem precis har börjat. Eftersom de hade blvit förvånade när jag hade sagt att jag skulle med så vart det inte så konstig stämning när jag väl sa att jag stannar hemma orkar inte är trött. Menar det är ju min standard i det sällskapet, (tyvärr?).

När de åkte till bloaget gick jag inte på CoopForum, för att kolla efter skor och sen köpa chips. Hitta faktiskt ett par sko, 200kr bara, rena fyndet. Såg helt okey ut med annars hade jag ju inte köpt dem. Jag gillar Maxi bättre än CoopForum eftersom jag hittar bättre där nu höll de på att bygga om igen så nu var det verkligen rörigt. Handla mina chips, cola Zero ( ja den är faktiskt god, jag är helt anit sockerfri läsk annars men den funkar fint, precis som fanta free) choklad åkte ner i påsen med. Hel kväll helt enkelt. Ska träna imorgon förmiddag, ska bli kul.

Nej nu ska jag gå till vardagsrummet för att lägga mig på sofflocket och kolla på Dobbido, och någon film. Vet någon som kommer somna tidigt! Säger inte vem men namnet börjar på M och slutar på Y.


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0