Torghandel, kollat på ny bil

Onsdag

Idag är jag ledig från jobbet, väldigt härligt och skönt. Att var ledig en dag efteratt ha jobat 7 kändes igår, tanken var att gå å träna. Men var så trött så jag orkade inget alls. Vart en seg kväll hemma i stället. När jag vaknade så ringde jag till ett ställe där man testar arbetskläder, beställde tid för det. Blev imorgon 13:30, ska kanske inte bli jätte kulatt prova för jag har ju sätt att kläderna sitter som jag vet inte vad på de flesta. För att det typ är medlålders till hög medlålders damer i hemtjänsten som har disginat arbetskläderna typ. Så super hög midja, på jeans och byxa. Men vem vet de kanske sitter as kalas på mig?  Ska testa och har tänkt ta ut 3 byxor, el jeans. Samt 5 t-shirts som jag är berättigad till. Som lägget är nu så sliter man på sina egna kläder, vädlgit onödigt ,eftersom jag inte ens har så värst mycket kläder!! Sen kommer man ju anävda sina egna kläder med men då har man vart fall jobbkläder också,det ska jag styra med imorgon.

Hm, imorgon ska jag testa Carido/pump  innan yogan, så lär var trött imorgon kväll..  Just nu ligger mitt mål att träna två pass i veckan för att sedan höja det till tre och till sist fyra. Än så länge funkar det rätt bra, så det känns bra.

På fm idag så var mamma och jag på torget, jag handla ägg, och äpplen. Så köpte mamma hallon 2 frp, kantareller och en bukett av astra. Jag uppskattar att gå på torget och kolal det är mysigt, men idag var det inte alls så mycket stånd och mys faktor, den är större på lördagarna.  Jag fick Hallon och kantareller av mamma, snällt :) Så satt mamma vid torget en stund och samla kraft och babbala på... Själv lyssnar man på ett halvt öra eftrsom det mestahar man hört 1-3ggr ( då är jag allvarlig, hon har ingen anning om vad hon har sagt eller inte) Sen gick hon hem till sig och jag till mig. Vi ska kolla i Antik affären som ligger brevid mig, mamma gillar porslin ocg prynadssaker som de säljer där. Hon fråga omvi kunde åka till Loppisen i Villbergen någon dag med så det ska vi göra, men då ska hon få ta bussen så hon kan åka ditt sjävl sen! Man får inte var dum!!



En sådan bukett köpte mamma

Väl hemma hade K vaknat så fråga han om jag vill med och kolla på en bil, det kunde jag ju göra. K fick tillsvidare tjänst i fredags, så det var super kul. Den har vi hoppats på, så riktigt skönt att det blev så.

Vi åkte till Söderbergs först och kolla på en Golf GTI, silvrig, den kändes så där eller nej tack. för min del, de hade inte recondat den och var lite små saker som de skulle fixa innan den var sälj klar. Om man inte som säljaren sa var händig och hade bra kontakter så man kunde fixa det själv då kunde man ju få den för en "billig" peng.
Häromdagen var K o kolla på en annan golf, blå metalic. Så vi åkte o kolla på den med när vi änå var i farten, Jan Wisemark Bil AB stod den hos. Vad ska man säga den kosta inte alls lika mycket som GTI'n ( inte så konstigt eftersom det itne var turbo i den här) Känndes bättre när man satt i den, allt var bättre helt enkelt. Det vart lite kärlek när man såg den.



Nya bilen?

http://www.blocket.se/vi/17459863.htm?ca=14_s

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0