Vacker höst



Hösten är som vackrast när den är helt färgsprackande och solenskiner. Det är kylig luft men inte kallt, luften känns frisk, och det "luktar" höst. Vill säga det luktar fuktigt. Idag är det 16 grader ut, så det är ju inte kallt precis. Tänkte ta cyklen till jobbet, får passa på när de är såna bra dagar. För snart kommer regnet och rusket.Det är ju inte lika kul.

Här omkvällen åkte vi till Lillsjön i Åby, jätte fint var det där ljust för att sjön var blank, och höstfärger på bladen. Ångrarde att jag inte hade kameran med mig, men man kan inte tänka på det jämt. Det var jus tundens invigels som gjorde att vi åkte ditt.



Lönings dag idag, alltid trevligt. Desto trevligare när det bliren bra lön.Rätt sknt för vi hade inte så mycket räknigar, men desto mer kostander till nya bilen. Nya vinterdäck har vi beställt, från Däckland som hade köp 4st betala för 2 st, så det var ju tur för oss, men ändå dyrt med däck så dyrt trodde jag inte det var. Men nu är det beställt. Sen så behöver bilen service, så på så sätt så var det väl tur att det var en bra månad. Men K gjorde så att han tog servicen nästa månad på Mekonomen de var 5000kr billigare än Söderbergs, vilket man kan förstå för Söderbergs är ju skit dyra!!

Imorogn börajr min lång ledighet, har tagit semster i helgen för att kunna var med på lördag när min morfar och mormor firar 60årigt bröllop, Diamantbröllop ska bli rätt roligt. Mamma berätta att det kommer kusiner till henne som hon inte har sätt på 40 år! Spännade, ska inte glömma kameran så jag kan fota en hel del. Älskar min rosa kamera, det var den bästa presenten jag har fått på länge. Den anväds flitigt!

Imorgon blir det att shoppa lite på förmiddagen det som behövs införskaffas är:

Ny bh, plus lämna in den andra för lagning.
Träningsskor från Sportex
(Hårprodukter)
Present till Willhem, glömde ju den förra hemma
Ev. lotter till mormor å morfar

Det är väl de mest viktiga sakerna, sen är jag lite små sugen på att köpa lite nytt smink, vilket jag sällan gör men någon gång kan det ju var roligt. Vi får se hur det blir med det. K slutar vid ett imorgon så antagligen ska han vila lite om vi inte åker på en gång. Hans syster ska med följa med och handla mat. Sen ska vi åka till Biltema i Linköping med tyckte K vi får se om det blir så... Jag är vart fall ledig så mig kvittar det ju om det blir sen eller inte.

Lite segt att börja 16, känns som jag bara har väntat på att gå och jobba hela dagen. Normalt sätt brukar jag träna på fm el lunch, men eftersom jag först började må bra igår och idag, så kändes det lite onödigt att ta ut sig det första man gör. Så därför har det bara blivit en segar dag, pratade med E i telefon ett tag. Trevligt, hörs ju inte så ofta så har ju desto mer att prata om då.

Fanns lite jultidningar på jobetsom man kunde beställa från, hitta lite "julklappar" som jag tänkte beställa faktiskt, ska kolla med hon som hade lagt dem där när hon ska ha pengar bara. De sakerna jag tänkte köpa vart ju runt 500kr.  Har aldrig beställt från jultidingar tidigare, då känns det att det är höst och att julen är på G. Trots allt bara 3 månader kvar till jul :P



Vacker höst bild...

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0