Veckan som varit

(Hatar att blogga på laptopen, den är sjukt känslig. Så markören kommer lite varstans, så därför kan detta inlägg bli hur som helst, då jag har lite svårt att se när det blivit tabbar)

Har inte haft tid att sitta vid datorn på ett tag. Vart mycket jobb, och när man inte har varit där så har jag försökt gå till Athena för att träna. Sen är det ju som alltid att när man har lite ledig tid brukar man dessvärre få ta tag i hemmet :(



Min pappa har fyllt 55 år, han fick pressent kort på MediaMarkt det vart han glad för. Vi fick kallskuret och potatisallad, bröd mm till, och själv klart tårta efteråt. Astrid (bonus mormor) hade bakat den, jag bakar sällan tårtor numera. Det är inte min finess att få till det riktigt längre, måste ju hålla sådant uppdaterat om det ska bli bra. ( Gick ju Livsmedel med inriktning mot bageri/konditori).

Ja märks att det börjar bli höst, gråmullet för jämnan och svalare och friskare luft, det tycker jag ifor bara är skönt. Behagligare att cykla i och promenera i. Igår var jag på stan med Jejje, på vägen när jag skulle möta henne gick jag förbi en affär som säljer Rättvissemärkt, krav produkter mm. Då hitta jag jätte söta träleksaker, så ska köpa en bil, eller ett flygplan så ska Willhem få det som försenad doppresent.


Träleksaker är vackra och klassiska tycker jag

Anledningen till att jag och Jejje var påstan är för att våran kompis Carin fyller 25 den 21 sep. Hon ska ha VÄRSTA festen dagen innan, alltid sjukt svårt att köpa present. Idéerna var många, lergryta, fina glass med vin el champang, delikatesstalrik med lite lyxigheter, presentkort... Men inget av det kändes "rätt", sen efter att ha yrrat runt som två hönor, så kom vi på det. Carin gillar att ta kort, när de har fest och dylk. Dock kör hon med stenåldersmodell på kamera. Sådan vanlig som kom förr många många år sen,som man måste dra upp för att ta nytt kort, med filmrulle och hela köret. Så hennes present kommer blir en DIGITAL kamera. :) Hoppas verkligen hon blir glad för det och att inte någon av alla de andra 53 st gästerna köper likadan present.



Ni läste rätt kvinnan har bjudit runt 53 personer till hennes 25 års fest, visserligen finns det utrymme till alla, de bor ju på 220kvm. Men ändå, det är inte min grej och hennes. Jag tycker inte det är så märkvärdigt att fylla 25, men alla är ju olika. Carin ser det ju som ett bra tillfälle för en stor fest, så hon kommer bjuda på mat, dricka och en del skratt skulle jag tro. Min 25 års dag som ligger ett tag fram i tiden, ha jag redan bestämt att den ska firas någonstans där det är varmt. Alltså inte Sverige, för det är inte varmt i mars!

Efter stan igår gick vi till Spice Hot, där de har god asiatiskmat, köpte hem och åt hos Jejje, för "resturangen" är inget vidare trevlig att sitta på. Efter maten såg vi på Idol, alltid kul! Dock förstörde väl Emelie och Kristian hela programmet, ( inte min Kristian utan Jejjes kompis) för de är sådan personer som bara måste höras hela tiden och kommenterar varända en och sjunger med. Lite smått jobbigt jag och Jejje vill ju ha mer tyst så man hör vad de sjunger. Hos henne är det väldigt vanligt att vattenpipan kommer fram efter maten, det är verkligen Jejjes grej, she loves it. Jag har testat och jo det kan väl va gott med frukttobak, men jag är inte alls såld på det. Är ju inget nikotin i så det är ju inte lika beronde framkallande.

Sen när Kristian jejjes kompis hade sätt klart på Heros så gick vi hem, han bodde vid Djäkne så det är ju på vägen hem, slapp man ta spårisen. För feg för att gå hem när det är mörkt numera, vilket är rätt klokt ifor. Cykla funkar bättre tycker jag när det är mörkt. Väl hemma plockade jag upp dagens "fynd" köpte en hjärtskål som var dela från Mique (http://www.mique.se/) där det står "mitt" och "ditt", plus tre små ljusstakar som påminer om Mine serien. Jag hade present kort på 200kr, så jag anväde det bra fick 1kr över. Fick present kortet när jag fyllde år så det är ju ett tag sedan...


Jag tyckte svart var fint, fanns i rött med.


Ännu en dag ska man jobba på sin lediga dag! :( Frågan är ska man ta 6h komp eller kvalificerat ob...

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0