Ny dator, lördags träning och städning

Igår började datorn ( laptopen ) strula när jag skulle blogga, dö irriterande. Det som händer är att "musen" samt tochpaden får eget liv, så den klickar lite åte en öppnar/stänger saker. J*vligt irriterande. Det man ska göra eller vill göra funkar ju inte. Med denna laptop har det tyvärr bara varit problem, K vart arg som ett bi så vi packa ihop datorn och åkte ner till OnOff IGEN, vi hämta ut datorn för knappt en vecka sedan då var den inna på lagning för typ 4:e gången ( K köpte den i januari) när vi lämna in den sist så påpekade vi om musen, sen så var vissa saker på finska, fast vi hade installerat på svenka.

Vart fall, K för klarde problemet för ett biträde på OnOff, efter ett tag kom hon tillbaka och erbjöd oss en annan dator att de skulle köpa tillbaka datorn, och vi får en likvärdig för samma pris som vi köpte den för. Det inne bar ett b ra kap för oss, vi fick en "värsting" dator tycker vi. Eftersom för ett halvår sen fanns det andra datorer som var väldigt bra då, medans nu är de inte lika prisvärdiga. Så det vart ett lyckat besök på OnOff, K behövde inte ens ta till arga ögat eller bli jobbbig. Jag har inte testat den nya datorn men det kommer väl, hända någon dag.



Acer Aspire 5530

Så nu hoppas vi verkligen att vi ska slippa problem med datorn. K hade inte med sig laddaren så vi åkte hme o hämta den plus hämta upp Jejje, för att kolla vad flytt kartonger kostar. Vi ska ju typ bli grannar hon o jag ( inte riktigt men heller inte långt i från varndra)  På Euorpris hade de bäst pris på flyttkartonger, så hon köpte det. Sen åkte vi en sväng till Ica Maxi med.



http://viastream.player.mtgnewmedia.se/inner.php?TvSkin=tv3_swe&TvFlag=tv3

När vi kom hem så vart det mys i soffan med Idol och Singing Bee godis och snacks. För mig blev det inte så mycket som det kan bli, så det skajag nog se som en fördel :)





Älskar att äta frukost, min såg inte så fin ut som denna dock

Idag är det riktigt höstrusk väder, trist. Men min väckarklocka ( läs mobilen) ringde vid 08:45, så jag inte skulle försova mig. De under oss gillar att festa, (sen kan man ju dra olika slutsatser efter det) Vart fall, det gör mig inget så länge det inte stör mig!! Igår när jag skulle gå å lägga mgi hörde man ju musiken, men efter att ha pluggat i igen så var det skapligt tyst föratt kunna somna. Sen vid fyratiden bruakr katten väcka mig för han vill ha mat då, eller kel. Han är lite jobbig, då hör man att det är värsta musiken under. Dunkc dunk... Så ska jag försöka somna om, vilket är rätt svårt för fast jag har öronpropparna så hör jag dunk dunk, det är inte aceptabelt så pass tidigt på morgonen. de stängde av musiken runt sex tiden! Trevligt där har jag legat vaken och försökt somna. Lixom om man har öronproppar och ändå hör musik, då är det hög ljudnivå. Så sorry grannarna men i veckan är det jag som ringer till värden och klagar, för nu ran min bägare över. Har inte klagat allaa ndra gångerde har festat men nu jäklar vart det för mycket. ( förstår dig E hur du har det ibland)



 Träningen började 10:00, så gick upp kollade i tidingen åt frukost. Det heter förvisso XL gympa på lördagarna, men det är riktigt roligt och man ska inte stirra sig blind på namnet. Visst jag är väl typ smalst, men det är ju itne lätt bara för att det är en remissklass. Det är vad man gör det till, idag var det low, som uppvärmning, sedan överkropp styrka på bärda samt boxning. Boxningen var lätt roligst :) Jag brukar normalt sätt duscha på gymet för jag blir så svettig så det är inte så frächt att gå hem så, men ibland görajg det ändå. Så idag vart det dusch hemma.



Där jag tränar firar 25 år v.45, då tycker de att man ska åter uppliva 80-talets mode på kläderna när vi tränar. Eftersomallt komemr var 80 's insperat Sussan Lanefälts knippövingar, musiken mm. Får se om jag spökar ut mig, om andra gör det blir det ju en rolig greja av det.

I Veckan ska jag komma ihåg att ringa till gymet för att boka en tid för ett rygg /nack program, kännerattajgbehöver lite tips för att minska förslitnings skador vilket annars ganska lätt kommer med jobbet. ska även komma ihåg att ringa till Hälsotemet i Navestad för att få mer info om grundlig hälsoundersökning ( vill säga de mäter fett,musklemassa, skellet, kondtion och styrka) lite överdrivet förstår jag om vissatänker. Men jag tycker sånt är kul, och lägger gärna pengar på det. För att ha konkreta mål att jobba med.



(Bilden har inget med texten att göra)

Lördag idag, städning som gäller. Aloe Vera Anna kommer idag istället för igår, annars är det väl lugnt här idag. Städningen lär väl ta tid, men vi ska hjälpas åt. Jag vägrar att göra allt själv så jäkla kul är det ju inte precis. Imorogn kommer K's mamma, hans syster Madde med sambon Kricka på middag hos oss, ska bli trevligt och gott. Ska laga poter gryta ( smma sak som stek, men jag tar grytbitar för det går fortare) och sen äpplepaj som efterrätt. Trevligt trevligt.

Det var nog allt för nu!! Baj baj!!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0