Film söndag :)



Idag vart det verkligen sovmorgon... Vaknade kl10:00, det är rätt sent för att var mig men dock inte omjöligt. Men ananrs brukar jag vakna runt halv nio eller nio. Eftersom jag jobbar så pas mycket förmiddag så blir det ju att kroppen vänjer sig vid det. Ledig idag, väldigt skönt! Kände mig lite sliten igår, dö trött... Ändå vart det att man gick o la sig sent. Vi såg på en film Nim och den hemliga ön, det var en barnfilm men jag är lite smått förtjust i barnfilmer. De är enkla att ta till sig. När jag kom hem från jobbet såg jag på Wall - E även det en film som går på bio just nu, animerad. Den var så där, Nims Hemliga ö var mycket bättre.



När människan lämnade jorden glömde man att stänga av den sista roboten.
Efter att ha utfört sitt uppdrag i hundratals år, nämligen att samla in och förpacka skrot, upptäcker WALL-E något större i livet: EVE. Robotsonden EVE har skickats ut av mänskligheten för att söka bevis för en säker återkomst till hemplaneten, och när hon hittar det hon sökt återvänder hon genast till sin uppdragsgivare.
Efter henne följer WALL-E, på ett oväntat äventyr genom världsrymden.



Bilder från filmerna


Nim är en liten flicka som bor på en obebodd tropisk ö tillsammans med sin pappa som är vetenskapsman,
 sina böcker och sina låtsaskompisar. En dag saknas pappan efter en båtfärd och hon söker hjälp hos en okänd kvinna.




Det var vacker miljö i filmen, mycket fin natur. Lite "pardis" känsla.


K var ju något sliten igår efter att ha varit hos Henka och Johanna, och druckit rom och kom hem någon gång mellan fem och halv sex. Så när han låg och sov passa jag på att se en film. Var ltie tröttefter jobbet, fick cykla hem i regnet med mindre roligt! Men kunde ju inte ha cykeln ståendes upp i Eneby till på tisdag...
 
 På kvällen åkte vi och handla lite så åt vi tacos, med Guacamole det är himlans gott :) Hade enhel del avokado som behövdes gå åt med. Ja är rätt latt så jag köper en färdig mix påse, och cream fraich plus avokado blandar sen är det färdigt. Men det är rätt simpelt att göra från grunden med, ska testa det någon gång.

Guacamole
Ingredienser: 4 portioner
 2 avokado
2 pressade eller hackade vitlöksklyftor
Saften från en lime
1 dl (lätt) crème fraiche
3 krm salt Hackad chili eller cayennepeppar efter smak
0,5 urkärnad och grovt hackad tomat

Gör så här Kärna ur och skala avokadon. Mosa avokadon i en skål och tillsätt resterande ingredienser och blanda om. Detta är en försvenskad variant av den sydamerikanska guacamolen, passar perfekt till tacos, dipp till chips och som tillbehör till en hel del maträtter. Det går även bra att sätta alla ingredienser i en stor mortel och krossa allt till en grov sallad.

På onsdag ska jag förmodligen träffa Jejje, ska planera in en tjej kväll. När jag handla massor smink från Make up Store så fick jag en tiding ( fick o fick, jag köpte)  där i så fanns det en talong på sminkkurs för dag och kvälls make up.. som var tre timmar lång som jag tänkte skulle anvädas innan den går ut ( vilket den gör siste dec). Så vi ska kolla när det finns en dag då det passar verkar som det blir i början av november, då blir det även att gå ut och äta efter det. Trevligt värre!

Nej om jag skulle rena ur ett skåp nu, är ju ledig men behöver ta tag i lite här hemma, Som alltid!!


 

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0