Idag

Idag är det trosdag har varit ledig hela dagen, men inte varit hemma så mycket ändå. Tog en lång sovmorgon, vakna kvart över nio. Sovit i ca 10h, Lovet It!! Jag är en person som behöver mycket sömn, jag drömmer enormt mycket när jag sover så det gör att det blir lite roligt att sova, som bio fast ändå inte. Eftersom jag har en förmåga att ibland minnas mina drömmar, något man kan träna på. Jejje har en drömtydar bok som är väldigt intressant :) ( Måste komma ihåg att messa henne med)

Började morgonen med en Aloe Vera Shot, smaskens. Sen frukost, kolla tidningen jag är lite "knäpp" så jag gillar att läsa dödsanonser. Vet att det är lite knäppt, men jag tycker det är intressant. Men resten av tidingen är med intressant oftast. Hade bokat tvättstugan så jag kunde tvätta lakarn, så det har jag gjort. Vart bara 3 maskiner totalt, två med larkarn en med "vanlig" tvätt.

Vid tolvtiden träffa jag mamma vi gick till Glas & Porslin, på Trädgårdsgatan. Den butiken fanns det mycket fint, charmigt med gamla saker. Serviser, glas och prydnadssaker. Min mamma ÄLSKAR sånt, hon har en bokhylla med bara sånt i. Efter att ha pratat en stund med hon som ägde butiken gick vi till ICA Supermarket, jag skulle handla lite. På vägen hem gick vi förbi Lindhals Konditori där mamma köpte räckmackor 3 st varsin till mig och K, en till henne. Som vi hade fått via mormor. Så ringde Mormor och tackade för den. Så det blev typ lunchen...

Kusin vitamin messa, och fårga ifal vi skulle ta en fika plus hämta hennes telefon. En jätte ny nokia som var rosa ( har tyvärr glömt vad den hette) men den var jätte jätte fin.

Kina - Jag är inte så rosa så jag vill att allt ska var rosa.
My  - Okey, du kanske bara är rosa i själen
Kina - Ja det kanske jag är, det lätt fint. Rosa i själen




Min kusin är numera Rosa i Själen

Efter nya telefonen tog vi en fika på Kuriosa, jätte mysigt fik. Lite "mormors mijlö" hembakar, hemlagat, med gamalt porslin. Hel mysigt ställe. Synd bara att jag ska var lika smidig som ett kylskåp!!!!!!!!! Självklart så tappa jag bestiken när jag skulle lämna dem, och spillde läsk på duken. Så typiskt mig, jag är välidgt klumpig. Det gör inte saken bättre att det var trångt på detta mysiga fik. Sist jag var där var jag när jag och Malin hade våran första träff. Så lite Nostlgiskt var det, satt på precis samma ställe med :)

Under tiden messa Emmelie o fråga om vi skulle ses, jag svar lite sen ja. Så ska försöka få tag på henne för en kvällspromenad, eller bara sitta i telefonen. Avbokade yogan för hennes skull!! Såg att Hälsotemet hade vatten yoga, det vart jag nyfiken på. Deras hälsoprofil kostade 1000kr, ska ringa o kolla om det är det jag söker. Jag vill göra ett test där man mätter, fett och muskel - massa i kroppen, skellet, samt kondition och styrka. För att få en bra översikt över hälsan, samt vad man kan lägga upp för mål. Men det kostar ju lite pengar så det får bli när det finns lite extra att ta av. Nu börjar ju julennärma sig så snart dax att spara till julklapparna :)

Over and out!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0