Hästar

Idag var jag med när en av våra brukare skulle ridda. Det var lite häftigt, jag gick brevid och "läste" av brukaren, medans en annan kollega red. Väldigt häftigt trots snålblåst olite regn. Jag får väl lära mig att ridda jag med någon gång, även om jag tycker de är lite stora och läskiga. Midsommardagen så red jag på min kusins häst, fast då gick ju hon brevid, lite lättare. När jag gick i skolan nu senast så fick jag testa att ridda på islandshäst två gånger eftersom min kompis där hade hästar. Mer erfarnhet änså har jag inte dirket. Har aldrig varit en häst tjej, har svårt att tänka mig att jag kommer bli en med. Men de är fina.



Har inte kännt av förkylningen så värst förrän jag kom hem och allt vart lugnt och stilla, när man varva ner. Igår fick jag ju feber, har aningens feber nu med men inte mycket. Helt fel lägge att bli sjuk på, eftersom jag jobbar helg. Vi har rätt svårt att få in vikarier på mitt jobb eftersom det är så speciellt, samt att jag fungerar som vikarien delvis.

Får väl hälla upp ett bad, det är ju skönt för musklerna, är inte jätte förtjust i att bada i badkar längre bara. Det är mer K's grej, inte min. Han tycker jämt jag ska hoppa i pluret när jag har ont i musklerna... Aja, så här ät det på hösten. Blir ju bättre när den gått förbi, brukar ju inte var så sjuk av mig.

Kommentarer
Postat av: Emelie

Hej. Såg att du skrivit i min blogg men jag svarar här istället :) Ja, det var jättehärligt! Det låg vid Roxen, själva ridstället hette Gibraltar. Man kan även ta lektioner där om du är sugen. Islandshästar är ju lite mindre och oftast snällare än vanliga hästar. Dom är så mysiga!! Kramar

2008-10-22 @ 10:01:14
URL: http://emelielu.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0