Fredags mys



Igår hade K och jag fredags mys, älska! Vi åkte till våran sammmis affär, ICA Maxi så klart! Jag är ju som alltid kissnödig så jag bara måste gå på toa. Typsikt tyckte k, hade jau varit lämpligt att göar det hos apppa när vi var där och lämnade Racletten. Men jag var ju inte kissnödig då lixom. Så vart att utnyttja maxis offentliga toaletter, de är faktiskt rätt frecha annars skulle jag verkligen hålla mig om det inte var NÖD. En tanke som slår mig varje gång jag går ditt på toa, är varför måste amn gå i en jätte lång korridor, för att komma fram till 3 toaletter, nu när de ändå har flyttat toarna föratt de bygger om. Våre det inte lämpligt att sätta ditt några fler toaletter då? Tanken är ju trots allt att de ska få fler kunde, med andra ord mer kunder som behöver gå på toa! Det för står jag inte, men det finns särkert en poäng med det med.

Vi handla på oss vindruvor, lite glass och ny patron till bubblaren, popcorne... Tjejen som älskar salt är ju jag, så det tycker jag är godare än söt, Efter det åkte vi hem, han nästan bar komma hem sen så ingde Malin och frågade vad portkoden var eftersom vi skulle gå å fika. Passa på när hon ändå var i stan. Vi fika på Skafferiet, det var rätt mysigt. Har ju gått förbi där massor med gånger men jag är ingen fika människa så så jag fikar sällan. Även om jag älskar fikat i sig :)

Vi flotta till det rejällt, så vi tog varsi chocklad boll ( lite av våran standrd när vi fikar) sen delade vi på en bit kladdkaka. Å den kladdkakn, den var som sex, den var så himla god! Verkligen perfekt, den åt vi först så chockladbollarna vart rätt bleka i den jämförelsen. Vid disken låg det rabbat kort hos CasaMaria med, 20% rabatt på valfri behandling, jag ska ju gå ditt för en ansiktsbehandling så ag får bort mina "vitta prickar" för de kan man inte kläma bort. Typ fett eller skit som fastanar i porerna så blir det som en vitt prick, ganska fult tycker jag. Eftersom jag har rätt fin hy annars. Tipsade Malin om att gå ditt för att fixa brynen. Eftersom varken hon eller jag har varit helt nöjda med det på trönrosa, tyvärr. Plus det är lite lyxigar känsla hos Maria.

Bilden är från i sommars, men är ser man vad jag menar med "vitta" prickar.
Massor med pormaskar på nosen med
, så där nära ser det ju ut som jag har lite fräcknar med.

Efter en liten fika på kanske 30-40 min så var det dax för Malni att gå till bussen ,ajg följde med en bit, sen gick ajg hem. När jag gick hemmåt så tänkte jag att jag borde ta e n promenad när det blivit mörkt, för att ta med kameran. Det är ju så himal fint och mysigt nu när det är massa ljusslingor i träd, buskar mm. I våran stad så satsar de ju mycket på ljus belysning i olika former. Får väl tam ed mig någon på promenaden ifal jag skulle tycka att det var läskigt att gå själv!!

Sen så blev det ju attkolla på IDOL eftersom det var fredag, ett måste för mig som idolnörd. Rösta till och med på Kevin två gånger, var inte rädd att han skulle åka. Men var lite rädd för att Johans fans skulle rösta alldels för mycket på honom. Inget illa menat Johans fans, men han är ju en stjärna nu och kommer med största sannolikhet få ett skivkontrakt så då röstar jag helt enkelt på någon annan. ( Dock första gången jag röstade i år) Så vi bullade upp med vindruvor, lite glas och popcorne till Idol, efter Idol var det inte direkt något bra på tvn. Jag/vi bruakr kolla på Singing Bee men det är slut för säsongen och Fredag hela veckan är inte min typ av humor. Så det var att zappa lite mellan alla kanaler.

Sen när utröstningen på Idol var klar så såg jag på Eftersnack på Tv400 om Idol, det är rätt roligt. Efter det vart det sängen. För att sussa lite...

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0