Idag



Då har jag varit på stan, på bolaget. Köpte mousserande till mig, och Angelica skulle ha smaksatt vin, det är någon nyhet. Vågade inte köpa det till mig eftersom jag inte vet hur det smakar. Jag är så kinkig numer om vad jag dricker när jag dricker alkohol. Tycke det mesta smakar blä...

När jag ändå var där uppe och hade tid så passa jag på att sola med, på Sol & Motion. Det är inte bra att sola, men det är väldigt skönt och avslappande. Brukar normalt sätt numera smörja mig med solskyddsfaktor innan jag solar för att minska att man bränner sig, eller får ful " solhud" men idag blev det inte så eftersom det vart lite spontant på kommet.

Förbi Konsum för att köpa det nödvändigste, jag trodde att jag hade potatis hemma så jag kunde ha ätit bakad knöl, men ack där hade jag fel. Fanns en j'vla massa lök, dock hemma men ingen potatis. Så det fick bli äggmacka, avokado till lätt lunch. Innan mitt onsdags möte. Mina små möten kommer hålla på ett tag fram över, känns väldigt bra. Så gick ditt och sen hem, skönt med en kort promenad. När jag kom hem kom jag ihåg att jag skuller ringa ett samtal, så det är gjort och avklarat.

När jag var hos skomakarn så "skällde" han lite på mig att jag inte tog hand bättre om mina skor, de är ju fulla med katthår så de ser ju inte så snygga ut precis alla gånger.  Men jag skulle köpa en mockaborste, och en svartmocka spray som gör att fukten håller sig borta med. De är ju mina favorit skor så jag kan inte kasta dem lixom, de får vara hos skomakaren då och då för att få nytt liv igen istället. På stan såg jag ett par jätte fina stövlar och tänkte de kansek jag faktiskt kan ha eftersom de var resor vid/längs hela skaftet. Men det gick ju förstårs inte, vem förskte jag lura? Lite trist att man har så kraftiga eller musklösa vader att man ALDRIG kan hitta en stövel. Kan ju vara kul att variara sig lite, jag som jämt går i mina joggingskor.

Pappa sms om önskelista igår så ska väl komponera ihop något, finns alltid något jag vill ha eller behöver tycker jag. Det är svåre med K han är alltid nöjd med det han har... Jag vet vart fall vad jag ska köpa till honom i julklapp dock lite svåare vad jag ska säga till pappa att han önskar sig, kommer väl på något?!



Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0