Bio ->Sex and the City, Gustavs Uurna och 60-årsklas

Denna vecka som var tyckte jag gick väldigt fort.. jag jobbade förvisso bara 4 dagar med.. Men både torsdag och igrå( fre) var jag het utslagen, ingen höjdare. Bara trött..

Förrutom att jobba så har jag och Angelica ( Jejje) varit på bio, mycket trevligt och mysigt. På onsdagen var vi och såg Sex and The City, så himla bra enligt mig!! Skulle helt kalrt kunna se om den. Var lit skeptisk till om de skulle lyckas få till det bra när  det var en långfilm, men det var inga problem. Det var många många skratt, så man nästa fick tårar för man inte kunde hejda sig. En av de roligste scenerna var nog när Charlott gjorde i byxan när de var i Mexiko. Det var kul.. haha.. Sen är det alltid en massa bra repliker. Den var till och med lite rörande, så det höll på att komma lite tårar. En typisk tjej film, väldigt bra. Tror att jag kommer köpa den när den kommer på DVD ( Jag är inte såndan person som brukar köpa filmer, finns andra sätt att tillväga gå för att se en film billigt) Vi gick på en tidig visning så filmen var klar vid kvart i nio, såg trailers för kommande filmer som verkar jätte roliga med ex Patrick 1,5 år. Sen kommer ju Narina - Prins Caspian nu med den är ju ett måste! Älskade första Narina filmen, sen har jag även sätt det när jag var lite, när det gick på jullovsmorgon. Film är något jag uppskattar och gärna ser både sjävl eller i gått sällskap. Fast i onsdags var det en av få gånger när jag var på bio och det var nästan fullsatt, bruakr passa på att gå när det blivit lite mindre folk annars. Men det gick bra, ingen ångest eller panik...



http://www.sexandthecitymovie.com/

På den officela hemsidan kunde man testa vilken Sex ande city kilel som passa en själv bäst, jag fick Harry?! Charllotts man, inte jätte vacker men ställer upp i alla väder..



"My thoughts go out to you today immortal beloved. I can live a wholly white you or not at all. Be clam my life,my all. Only be clam consideration of our existence can we achieve our purpose to live togther. Oh continue to love me, never misjudge the most faithfull heart of your beloved.
Ever thine -- ever mine -- ever ours"

Ludwig Beethoven




"And just like that Vivienne Westwood kicked my sweet little suit´s ass"

Älskade citatet från Beethoven, det var väldigt vackert. När det var översatt på svenska förstod man innerbärde lite mer, även om man förstår den även om det står på engelska.

Hmm.. Ja vad mer?? Igår var det ju 60 års klas för Kristians mamma, hon hade klätt uppsig så hon var väldigt fin. Men en liten tiara. Våra mammor är inte som alla andras ( den största mängdens "normala" friska)  Hon fick lite paket, det var vi "familjen" Jag, Kristian, Madde, Kricka, Li och Veronika. Veronika hadeajg bara hörtals om innan inte sätt på riktigt ett gamalt foster barn till Li, mycket speciell kvinna. Vi åt smörgåstårta, men det var rätt tidigt att äta det vid halv elava så jag åt inte så mycket, vart något illa mående efteråt med dessvärre. Vi stanande inte så länge, för det var inte en sådan dag då det gick, sen så skulle Madde iväg och jobba med. Plus att min syster skulle komma till mig.

Så gulligt man såg att madde hade lite mage nu, bebis magen är på G. Så fint, så!! Efter att vi hade lämnat Madde och Kricka så åkte vi och hämtade Gustav, vi hade ju valt att få honom krimerad för sig själv så vi hämtade urnan. Så han kom i en liten låda. Kristian fällde en rolig komentar... - Jaha det där är alla som är kvar av lille Gustav.. ( För er som inte har sätt Gustav live, så var han en väldigt överviktig katt.. Så lilla, eller liten är kanske inte alltid rätt ord. Så vi började skratta lite. Vi har inte begravt honom ännu, det ska K's mamma göra. Tror det blir imorgon eller i veckan. Tror hon gör det i sin ensamhet.

Han trodde nog han var en tiger vissa dagar

Jag gick på stan igår med för att leta efter en kläning eller liaknde att ha på mig på bröllopet, såg en jätte fin på MQ av märket Stockh LM men själv klart fanns den inte i min strl. Idag funderar jag på att gå till Lagos och kolla, börjar få lite panik över detta. I värsta fall får man åka till Linköping och kolla där.. att det ska var så svårt. Har en nödlösning det äratt ta min rosa  tunika/kläning och köpe mig ett vitt linne eller t-shirt för att ha under.. Men det är verkligen nödlösning.. Det är för vardags känsla över det  tycker jag. Li ska förmodligenha min gamal kläning som jag betvivlar att jag kommer i, ska testa den för att var på säkra sidan.. annars får hon mer än gärna låna den. Behövs bara sys in lite..

Nej nu ska jag ner till tvätten igen. Skriver ett annat inlägg senare eller imorgon!!!

Kommentarer
Postat av: Jejje

jo filmen va kanon :) jo ja bölade juhhaha kramis

2008-07-02 @ 09:03:33

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0