Midsommar afton



Midsommar afton firade vi ute i Kvarsebo, hos min kusin och hennes man. Det var väldigt annorlunda för vi har varit med samma personer jämt annars på midsommar afton i flera år! Så väldigt kul att göra något annat träffa annat folk. Många kände man igen, sen tidigare.

Jag började dagen med att vakna upp på jobbet eftersom jag hade sovit jour, ( vi har alltid två personer i huset antingen två vakennatt eller en sovande jour när vi har fler än en bruakre i huset) Dagen löpte på vi var och kollade på midsommar firande vid Folkparken, väldigt trevligt. Hade inte sätt en midsommarstång sen gud vet när. Typ när man var jätte liten och allt var frid och fröjd skulle gissa på lågstadieålder. Så det blev helt klart lite nostalgiskt att se alla dansa runt... Vi kollade på!

Sen åt vi midsommarlunch på jobbet med sill och potatis, ett måste tycker jag som äter det. Det hör till midsommar... Sommar mat på högnivå. Sen på eftermiddagen kalas vi även på tårta, mycket gott. Det började dock regna när vi satt ute och åt så vi fick flytta in oss. Jag sluta vid fyra, så då stod jag ute och testa mina solglasöon i väntan på Kristian.

Sen åkte vi ner till Kvarsebo, vi var par nr två som kom. Jag hälsade på Linda och johan samt min kusin plus man, sen hoppa jag in i duschen för att frächa till mig. De har fått en jäkligt fin dusch kändes väldigt lyxigt... ( De har inte haft dusch på mycket många månader innan den blev klar) Festfixad och fin så gick jag ut och hjälpte till emd det som var kvar att fixas. annars njöt jag mest av att var ledig!


Folket strömmade på och vi var tillslut runt 12 personer ca. Väldigt lagom. En på festen hade gjort eget knäckebröd, som var hur gott som helst även hennes matbröd var urgott. Vi åt Sill och potatis, som "förrätt". Sen åt vi olika sallder, potatissallad och grillat till.  Jag testade kycklingen, den var super god. Dagen efter testade jag gillad qourn, det ska jag köpa hem för det var jätte gott. I stället för kött, mumsigt.

Sen bjöds vi på ficka, två olika tårtor en som min kusin Katarina hade gjort och en som hennes syster hade gjort som var laktosfri. (lägger in recpetet på en an tårtorna lägnstner) Det förekom en hel del alkhol underkvällen med, jag är ju dock inte jätte förtjsut i det. Men jag drack två tre cider, testade nya sommar Xidern Raspberry Blossom den var mycket god, så den ska jag nog köpa hem några av. Kan ju vara bra att ha hemma :) Gillar även Xider bright pomegranate rhubarb den är mycket god. Hade köpt någon anna nmed men den tyckte jag inte var lika god.



Det funak lite som så att alla som hade köpte alkohol sällde det på ett ställe där även värd paret hade ställt det de bjöd på, så var det bara att ta. Väldigt bra kombination. Kvällen vart lång, vi kom inte i säng förrän vid tre tiden som först. Så en mycket trevlig och lyckad midsommar. Vi sov över hos kusin efter som Krisitan hade druckit öl, det hade vi haft med i beräkningen att han skulle göra. Så han var lite rund om fötterna fram på kvällen, vilket kommer synas på bilderna. Men han vart inte as klas som tur var. Sen sov vi gott och åkte hem först på eftermiddagen dagen efter!!!


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0