Jordgubbssallad = mums


Känns som att sommar värmen börjar komma nu med storm steg!! Hur härligt som helst, jag passar på att fånga lite sol på balkongen. Visst inte det idyliksa stället att sola på, men va fan! Jag är lite för bekväm för att gå till vasaparken eller hem till pappa för att sola bara några timmar typ 1-2h. För sen brukar jag inte orka mer.. För att ha en hel dag i solen, vill jg var nära vatten så man kan svalka sig, sen får det gärna var trevligt och roligt sällskap med. Sist men inte minst lite god picknick med..

Krisitan var hos en kollega o bada i pool, fuskigt tyckte jag. Men jag kanske får följa med en annan gång.. Om värmen håller i sig kan man ju snart bada ute :) Härligt.. havet bruark ju dock bli vamrt rätt sent, där förre drar vi ju att hålla hus vid.

Vi var och köpte ny kolsyra till våran Soda stream med, vi bytte in den vi hade. Då kostade det 89kr, tyckte det var rätt billigt. Jag hade trott att det skulle var dyrare. Så vi drack bubbelvatten till sillen. Nu har vi ätit sill och potatis två dagar i rad. Imorgon blir det inte det!!! Då ska viha Jordgubbssallad med grillad kyckling. Jätte mumsigt!! Testa...

         
         

                            Jordgubbssallad                                       

                   

                                               Buffé nr 6 2006, sid 10                   

                                                         Ingredienser
         Portioner: 4

                                                                                                                                     250 g jordgubbar
150 g babyspenat
1/2 rödlök
1 dl svarta kalamataoliver
100 g grekisk fetaost
flingsalt, nymalen svartpeppar
3 msk kallpressad raps- eller olivolja
1 msk hallonbalsamvinäger (eller vanlig balsamvinäger)
                                               

         
                
                      Jordgubbssallad                    

                                   Tillagningstid: Max 20 min
                      Svårighetsgrad: Medel
                                                                    
                             

         
                
                    Gör så här
1. Skölj och snoppa jordgubbarna och skär dem i skivor.
2. Skölj och torka spenaten.
3. Skala och strimla rödlöken fint.
4. Blanda allt i en skål med oliver och smulad fetaost. Tillsätt 1 tsk salt och 1 krm peppar.
5. Vispa ihop rapsolja med hallonbalsamvinäger. Häll över salladen och blanda noggrant. Servera genast till t ex lax, gärna med en bit bröd. Se receptet "Muscovadogrillad lax med jordgubbssallad" och "Primörer med västerbottendipp" på ica.se.



När jag o Jejje var på stan i fredags såg ajg en jätte fin kläning på MQ Bondelid, jag som inte diggar märken så tyckte att den var för dyr. Men efter lite eftertänksamhet så harajg bestämt migatt testa den, föratt se. Behöver ju ändå en kläning till dopet/bröllopet.. så om de passar får den väl var lite dyr. Bättre det än ingen kläning alls.

Hmm.. jobbade idag med J det gick bra, hon är trevlig och rar. Känns som att jag kommer tänka job bhela veckan eftersom att på torsdag när jag väl är ledig så ska jag på medarbetarsamtal.
Men jag tycket nog att jag har blivit bättre på att koppla bort jobbet, när jag är hemma. Om inte så försöker jag verkligen, för det blir för jobbigt att jobba 24h/dygn i huvudet. Det går inte i längden, blir inte bra jobb. Så därför är det jätte skönt att sola, tycker jag, då kopplar jag av och lyssnar på musiken. Gillar att lyssna på texterna, så det gör att man verkligen slår av allt annat.



Hm hade Malin på smn, men hon kom visst inte in igen.. kanske ska kolla lite på tv?

Har kommit på vad jag ska köpa till Kristian i present med, bl.a. Blir särkerkt något mer, han fyller år på en måndag, å då jobbar han så jag vill ha mysigt med middag på söndagen. Får se om jag får som jag vill


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0