Kallholmen = Bad och sol

Vårat badställe. jag gillar skärgården!

Idag var det bad och sol dag, mycket solsken!! Härligt. Vi skulle först till Ramsdal ( Strömen, alias havet) men när vi kom fram tyckte K att det var för mycket folk. Det var sjukt mycket bilar, alla som har semster vill väl dra nytta av vädret! Så vi åkte mot S:t Anna och Kallholm i stället. Där var det betydligt mindre med folk. Det är en camping, men brevid den kan man bada på en lite ö, eller vad man ska säga, udde är nog mer rätt ord. Det var vi och sen några tyskar. Så det var väldigt behagligt ocg folk tomt.


Jag tog kort på vattnet innan jag plumsa i, glittrade ju så fint!

Jag tog ett dop nästan på en gång, skönt att svalka sig efter ca 1h bilfärd. Det är jag som ville att K skulle ta kort på första doppet, så det gjorde han snällt. Fördelen eller nakdelen med att någon tar kort på en är sen när man ser dem. Då man faktiskt får se sannigen i vittögat. Kan inte påstå att jag är helt nöjd med mina extra kurvor... Men jag accepterar dem.
Första doppet var rätt kallt, men vart ju självklart varmar när man legat i ett tag. Enligt tidningen ska det var runt +19 på sina ställen, badkrukan Krisitan tyckte att det var max 17. Jag vet inte nästa gång ska vi ta med en temp, så man vet.

                                                                                          Tar lite simtag, och svalkar mig
<-Går försiktigt i, det var halt och lerigt..                                                    
                                                                                                   
Upptäckte att det var rätt långgrundt ->


Det jobbiga med Kallholmen är botten, sjögräs och sten. Plus "gyttge håll" ( vet inte hur man stavar till det ordet, om det ens finns med i ordlistan) så man kunde få sig ett dopp förtidigt om man inte var berädd. Den här gången hitta vi ett rätt bra ställe med lite mindre sjögräs och sten, så det gjrode det hela lite enklare. Ska leta reda på mina badskor som jag har nere i källare, ( i Kroatien är det typ bara sten, och en fisk som är jätte giftig och tagig. Så där badar alla med badskor, det är som dykarskor typ, rätt behagliga, med en plast sula.) Det blev toalt två dopp för min del, och lite solning och läsning.

Sen åkte vi hem, mat och en dusch... K kör ju på med sina "gubbtimmar" så det är mer eller mindre alltid så på eftermiddagen, skönt för honom. Han gillar ju att sova.





Färdig badad och på väg upp...

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0